Brněnskému dopravnímu podniku v prvním čtvrtletí stouply meziročně tržby z jízdného o dvě procenta na 244,2 milionu korun, což je nejvyšší částka za posledních pět let.
Třemi čtvrtinami se na růstu podílely jednorázové jízdenky. Rychle totiž roste obliba SMS jízdenek, uvedl dnes v tiskové zprávě vedoucí tarifního odboru dopravního podniku Vít Prýgl.
V prvním čtvrtletí se SMS jízdenek prodalo 817.000, což je nárůst o 28 procent. Nejoblíbenější jízdenka je na 20 minut za 20 korun. K mání je ještě celodenní jízdenka a na 75 minut. Rozšíření nabídky dopravní podnik neplánuje. Do budoucna se chce více zaměřit na využití mobilních aplikací a bezkontaktních bankovních karet.
Cestující si za první tři měsíce letošního roku koupili i více ročních předplatních kuponů než ve stejném období loňského roku. Tržby z nich meziročně rostly o 1,5 milionu korun.
"Dopravní podnik ročně utrží na jízdném přibližně 975 milionů korun. Důvod stability tržeb z jízdného a těchto dobrých ekonomických výsledků vidím hlavně v cenách jízdenek, které už pět let zůstávají neměnné," uvedl generální ředitel podniku Miloš Havránek.
Tržby z jízdného jsou i dokladem toho, že městskou hromadnou dopravu začalo znovu využívat více lidí. Zatímco do roku 2013 jejich počet mírně klesal, předloni začal růst a tento trend pokračoval i loni, kdy MHD cestovalo 354,9 milionu cestujících, což je nárůst o 800.000.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.