V Brně začala přestavba křižovatky D1 a D2. Hrozí dopravní kolaps

Autoři | Foto ŘSD

V Brně začala přestavba křižovatky D1 a D2, jednoho z nejvytíženějších dopravních uzlů v zemi. Už o víkendu se změnilo dopravní značení a v pondělí se tvořily první kolony. Denně tudy projede až 80 tisíc aut, proto policie posílila dohled nad dopravou a řidičům doporučuje být při průjezdu stavbou extra opatrní a sledovat aktuální značení.

V Brně začala přestavba křižovatky dálnic D1 a D2, jednoho z nejvytíženějších dopravních uzlů v Česku. O víkendu se v místě změnilo dopravní značení a v pondělí už se tu tvořily první kolony. Místem totiž denně projede až 80 tisíc aut. Úpravy křižovatky jsou součástí rozsáhlého projektu rozšíření dálnice D1 na šest pruhů mezi Kývalkou a Holubicemi, který má být hotový do roku 2032.

Kvůli přestavbě křižovatky dálnic D1 a D2 posílila policie dohled nad dopravou v celé oblasti. Hlídky se pohybují nejen přímo na dálnicích, ale i na okolních silnicích nižších tříd. Jejich hlavním úkolem je prevence. Snaží se předcházet nehodám, které by mohly způsobit dlouhé kolony a zkomplikovat provoz.

Začíná přestavba klíčové křižovatky D1 a D2 v Brně. Řidiči se musí obrnit trpělivostí

Na jihu Brna se rozjela jedna z největších dopravních staveb posledních let. Silničáři začali s kompletní přestavbou křižovatky D1 a D2 u Brna-jih, kudy denně projíždí až 80 tisíc aut. Křižovatka dostane modernější podobu a dálnice se rozšíří na...

„Zvláštní pozornost věnují policisté kamionům, které mají zákaz objíždět dálnici po okolních komunikacích. „V co největší míře budou na dálnici také nasazováni policisté na motocyklech. Jejich výhodou je schopnost rychle se pohybovat i v hustém provozu a zúžených jízdních pruzích, díky čemuž mohou pružněji reagovat na vzniklé dopravní komplikace či nehody v oblasti probíhající stavby,“ popsal policejní mluvčí Petr Vala.

Řidičům policisté doporučují maximálně sledovat provoz, zejména při dojíždění do kolon, kde je riziko nehod zvýšené. Během průjezdu stavbou je nutné věnovat zvláštní pozornost dopravnímu značení, které se může v průběhu stavby měnit.

„Je třeba počítat s vytvářením dlouhých kolon, zejména v dopoledních a odpoledních hodinách, a proto je vhodné vyrazit s časovou rezervou. Pokud je to možné, je vhodné zvážit využití objízdných tras, aby se předešlo zbytečnému zdržení. Důležité je rovněž sledovat aktuální dopravní zpravodajství,“ zakončil Vala.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky D1, D2, dálnice, ŘSD, křižovatka

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.