Počasí dnes4,8 °C, zítra4,8 °C
Středa 29. ledna 2025  |  Svátek má Zdislava
Bez reklam

Řidiči brněnské MHD méně bourají. Vedení je motivuje příplatkem za jízdu bez nehod

Během loňského roku výrazně klesl počet nehod, ve kterých hrály roli vozy brněnské městské hromadné dopravy. Dopravní podnik města Brna v roce 2024 evidoval 757 nehod. V roce 2023 jejich počet dosáhl 823, což je o osm procent víc. Nejčastější příčinou nehod je dlouhodobě situace, kdy řidiči v autech nedají přednost tramvajím při odbočování vlevo.

Dopravní podnik finančně motivuje řidiče, kteří jezdí bez nehod

Řidiči dopravního podniku zavinili téměř nehod. „Meziroční pokles nehodovosti o osm procent je výsledkem práce s našimi řidiči a dopravními opatřeními, která se podařilo realizovat. S řidiči jsme toto téma v uplynulém roce intenzivně komunikovali a motivovali je k nulové nehodovosti finanční odměnou. Rovněž jsme navrhli osm opatření v dopravě, která by mohla v rizikových oblastech pomoci nehodovost snížit. První dvě v ulici Křenová se podařilo realizovat. Věříme, že budeme pokračovat, množství nehod ještě snížíme a zvýšíme tak bezpečnost nejen našich cestujících, ale všech účastníků silničního provozu,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Dopravní podnik finančně motivuje řidiče, kteří jezdí bez nehod. Tisícovce řidičů, kteří od června do konce listopadu nebourali a ani si na ně cestující nestěžovali, vyplatilo vedení finanční odměnu.

Nejvíce nehod vzniká tak, že řidiči ve vozech nedají přednost tramvaji

„Opatření realizované v Křenové ulici spočívalo v zákazu levého odbočení z ulice Rumiště přes tramvajový pás a zkrácení délky odbočení na světelném signalizačním zařízení z ulice Koliště do ulice Křenové. V realizaci opatření bychom chtěli spolu s městem Brnem pokračovat, aby Křenová opustila své prvenství v počtu dopravních nehod s účastí vozů MHD,“ popsal dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.

Nejvíce nehod vzniká tak, že řidiči ve vozech nedají přednost tramvaji, vzniká tak téměř třetina bouraček. „Typickým příkladem je osobní vůz odbočující vlevo. Jeho řidič si hlídá provoz v protisměru, ale nevšimne si souběžně jedoucí tramvaje a vjede jí přímo do jízdní dráhy. Naši řidiči desítkám, možná i stovkám takových nehod zabrání díky předvídavosti a opatrnosti. Ale není to možné vždy, brzdná dráha tramvaje je vzhledem k její váze dlouhá desítky metrů,“ doplnil Havránek.

Z pohledu nehodovosti jsou kritickými místy ulice Křenová, kde se loni stalo 59 nehod, následuje Veveří (26), Štefánikova (24) a Vídeňská (22). Oproti roku 2023 se snížil počet nehod na Palackého třídě, Lidické a na Cejlu. Nejčastěji ke kolizím s vozy MHD dochází v ranních a odpoledních špičkách, kdy je provoz nejsilnější. Nejvíce nehod se odehrálo v hned lednu 2024 (83), následovalo září (75) a říjen (72). Dnem v týdnu, kdy ke střetům docházelo nejčastěji, byla loni středa (153 nehod).

Hodnocení článku je 34 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Markéta Katrin Špoková

Štítky doprava, nehody, DPMB, Brno

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Řidiči brněnské MHD méně bourají. Vedení je motivuje příplatkem za jízdu bez nehod  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.