Počasí dnes6 °C, zítra4 °C
Čtvrtek 9. ledna 2025  |  Svátek má Vladan
Bez reklam

Z Břeclavi do Bohumína bezpečněji. Na trať smí jen vlaky vybavené systémem, který zabrání nehodám

Od dnešního dne mohou na železničním koridoru mezi Břeclaví, Přerovem a Bohumínem jezdit jen vlaky vybavené systémem ETCS. Tento moderní zabezpečovací systém zvyšuje bezpečnost provozu a zabraňuje srážkám. Do konce ledna bude pod jeho kontrolou 622 km tratí, což ovlivní i regionální dopravu.

Na železniční koridor mezi Břeclaví, Přerovem a Bohumínem ode dneška smějí pouze vlaky vybavené zabezpečovacím systémem ETCS. Jde o druhý koridorový úsek, od 1. ledna se takto jezdí mezi Českou Třebovou a Přerovem. Systém ETCS přináší na část nejvytíženějších tratí Česka větší bezpečnost. Měl by zabránit srážkám vlaků, které by jely za sebou či proti sobě po stejné koleji. Do konce ledna budou následovat ještě další úseky a na konci měsíce bude pod kontrolou nového systému 622 kilometrů tratí.

Systém ETCS je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém, který je určen k zabezpečení jízd vlaků. Kontroluje činnost strojvedoucího a v případě, kdy dojde k ohrožení bezpečnosti provede reakci a zásah do řízení vlaku.

Trať z Břeclavi do Přerova je součástí nejstaršího železničního systému na území Česka, ttakzvané Severní dráhy císaře Ferdinanda, která se stavěla v první polovině 19. století. I dnes zajišťuje mezinárodní propojení z Polska přes Moravu do Rakouska a do jižní a jihovýchodní Evropy. Jezdí po ní osobní mezinárodní vlaky i nákladní expresy.

Následovat budou od 15. ledna úsek mezi stanicemi Česká Třebová a Břeclav s výjimkou brněnského uzlu a od 22. ledna úsek Praha-Běchovice - Česká Třebová. Novým systémem tak budou pokryté koridorové tratě na východ od Prahy. Již od loňska funguje ETCS na regionální trati z Olomouce do Uničova, kde se systém zkoušel v ostrém provozu.

Po úsecích, které budou od 22. ledna pod kontrolou ETCS, projede měsíčně přes 50.000 vlaků. Potřebné vybavení na provoz na těchto tratích má téměř 2000 lokomotiv či jednotek, školením prošlo či má ještě projít zhruba 4500 strojvůdců.

Na nový systém museli Správa železnic i dopravci vyčlenit miliardy korun, někteří železniční odborníci tyto obrovské náklady zpochybňovali. Dočasným negativem pro cestující na jižní Moravě je například to, že ode dneška pravděpodobně až do konce srpna nebudou jezdit vlaky regionální jihomoravské linky S91 z Hodonína do Myjavy mezi Hodonínem a Rohatcem. Dopravce Arriva totiž musí do svých vozidel teprve nechat nainstalovat potřebné vybavení, aby mohly po koridoru jezdit. Kvůli tomu, že linka je v daném úseku dočasně zrušená, musejí cestující přestupovat v Rohatci z vlaků Českých drah linky Břeclav - Přerov.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Vlakem jednoduše

Štítky železnice, bezpečnost, ETCS, vlak, Břeclav

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Z Břeclavi do Bohumína bezpečněji. Na trať smí jen vlaky vybavené systémem, který zabrání nehodám  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.