Železničáři v Brně začali s přípravou výluky na trati mezi Královým Polem a Maloměřicemi

Autoři | Foto Anna Pospíšilová

Železničáři pokračují s rozsáhlou rekonstrukcí královopolského nádraží a přilehlých tratí. Připravují výluku mezi Maloměřicemi a Královým Polem, která potrvá do listopadu. Cestující čekají nová nástupiště, podchod i moderní terminál s přestupy na MHD. Nová budova nádraží se otevře letos v prosinci.

Železničáři začali v tomto roce s přípravou výluky jedné koleje mezi nádražím Brno-Královo Pole a Maloměřicemi. Jde o součást rozsáhlé rekonstrukce královopolského nádraží a přilehlých traťových úseků. Po více než rok trvajících stavebních pracích se také chystají na jaře otevřít nové druhé nástupiště v Králově Poli a část podchodu. „Celý terminál s přestupem na MHD a příměstské autobusové linky má být otevřený na podzim,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Přestavba královopolského nádraží včetně stavby nové nádražní budovy začala předloni v prosinci. Cestující využívají provizorní čekárnu a na nástupiště jim cesta trvá déle kvůli tomu, že musejí nádraží částečně obcházet. „Až do dubna bude pokračovat na královopolském nádraží práce v liché skupině kolejí. Nepřetržitě bude také pokračovat výstavba nové nádražní budovy,“ uvedl Gavenda. Provoz bude mezi Královým Polem a Maloměřicemi omezený na jednu kolej až do listopadu. Kvůli tomu část vlaků od Tišnova končí v Králově Poli a nepokračuje na hlavní nádraží.

VIDEO: Dělníci začali s demolicí nádražní budovy v brněnském Králově Poli

Pracovníci nádraží v Brně-Králově Poli v pátek uzavřeli, dnes dělníci započali plánovanou demolici. Do dvou let na místě vyroste nová moderní budova za necelé tři miliardy korun. Rozšíří se podchod, nová budou také kolejiště a nástupiště.

Nová nádražní budova se má otevírat letos v prosinci a stejně tak podchod, který bude zároveň průchodem do Myslínovy ulice za nádražím. Město zde má do té doby opravit lávku přes Ponávku. Teprve s jejím otevřením bude průchod funkční. Nádražní budovu z 50. let minulého století dělníci strhli loni v květnu.

Cestující se mají dočkat moderního dopravního uzlu, ze kterého ve špičce jezdí vlaky ve čtvrthodinovém intervalu, zajíždí k němu jedna tramvajová linka, dvě trolejbusové a také sedm městských a dvě příměstské autobusové linky.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky železnice, stavby, Brno

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.