Tramvajová trať na Kamechy dostala zelenou. Město s dopravcem vybralo zhotovitele, stavět začne za pár týdnů

Autoři | Foto Město Brno

Již na začátku příštího roku začne výstavba prodloužení tramvajové trati na brněnské sídliště Kamechy, která zlepší spojení s centrem města. Díky trati nebudou muset obyvatelé lokality přestupovat na autobusy a cesta pro ně tak bude pohodlnější a rychlejší. Město s dopravcem vybralo zhotovitele, v prosinci 2027 chtějí spustit zkušební provoz.

Hotovo má být za čtyři roky

Obyvatelé sídliště Kamechy nedaleko Brněnské přehrady se dočkali. Dlouho slibovaná a plánovaná stavba tramvajové trati začne již za pár týdnů. Přípravné práce začnou již během ledna 2025, zkušební provoz se předpokládá v prosinci 2027. Město společně s dopravcem vybrali zhotovitele. Tím se stane Společnost TT Bystrc – Kamechy EUROVIA + TuCon + Marti Tunnel.

Společnost uspěla s nabídnutou částkou 1 842 143 177 korun bez DPH. Asi pětaosmdesát procent částky pokryje dotace, kterou dopravce nyní vyřizuje. Cílem projektu je zlepšit dopravu a pohodlí cestujících. Nová tramvajová trať bude dlouhá 1,4 kilometru a zahrne i 320 metrů dlouhý tunel.

„Stavba tramvajové trati na Kamechy je jedním z klíčových strategických záměrů města. Jedná se o největší dopravní stavbu tohoto typu v novodobé historii města Brna. Spolu se stavbou tramvajové trati k univerzitnímu kampusu bude obrovským přínosem pro rozvoj brněnské městské hromadné dopravy,“ uvedla v tiskové zprávě primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

Brněnský dopravce zmodernizuje trať do Modřic, ve hře je také protažení šalin na Kamechy

Brněnský dopravce se příští rok pustí do několika velkých projektů, na které padnou miliardy korun. Jedním z hlavních je modernizace tramvajové trati do Modřic, která se dlouho odkládala. Opraví také trať v Kounicově ulici a chce začít stavět novou...

Přímé spojení do centra

V současnosti je konečná stanice tramvaje v Bystrci vzdálena od Kamech více než kilometr a obyvatelé musí pro cesty využívat přestup na autobusové spoje. Prodloužení tramvajové trati podle Vaňkové umožní místním přímé spojení do centra města. „Sníží se potřeba autobusových spojů, a tak i autobusových linek, což přispěje k plynulejšímu, méně hlučnému a ekologičtějšímu provozu,“ je přesvědčen generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

„Nová trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy,“ popsal radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

FOTO: Město Brno

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky DPMB, MHD, tramvaj, šalina, stavba, sídliště, Kamechy, Brno

Komentáře

Marie Glanczová

Kde se na to vezmou peníze? Bílá paní si odtrhne od úst prášek? Prodá být na Hlinkách? Proč se pořád schvalují takový blbosti- lanovka atd? To chce uškodit Brnu co nejvíc...

Čtvrtek, 19. prosince 2024, 13:36Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.