Brněnský dopravce se příští rok pustí do několika velkých projektů, na které padnou miliardy korun. Jedním z hlavních je modernizace tramvajové trati do Modřic, která se dlouho odkládala. Opraví také trať v Kounicově ulici a chce začít stavět novou tramvajovou trať na sídliště Kamechy. Ve Slatině chystá přestavbu trolejbusové vozovny.
Brněnský dopravní podnik tento týden představil plán na stavební investice v příštím roce. Na řadu například přijde dlouho odkládaná modernizace tramvajové trati v ulici Vídeňská, a to v úseku od zastávky Bohunická do modřické smyčky. Dělníci na místě budou pracovat od května do září, dopravce zaplatí 342 milionů korun.
„Součástí projektu je kompletní modernizace tramvajového svršku, sanace podloží, odvodnění nebo úprava nástupišť na bezbariérové. Bude zde zcela nový systém trolejového vedení, takzvaná řetězovka. Tyto úpravy umožní zvýšení traťové rychlosti vozů v daném úseku a tím i zkrácení dojezdových časů,“ řekl v pondělí na tiskové konferenci generální ředidel DPMB Miloš Havránek.
Od května do září se dělníci pustí také do opravy kolejí v Kounicově ulici, konkrétně mezi křižovatkami s Nerudovou a Šumavskou ulicí. Dopravce za rekonstrukci tratě zaplatí 76 milionů a součástí bude i přestavba zastávky Nerudova na bezbariérovou.
„Součástí stavby bude i výměna sítí pod zemí, na stavbě se tak budou podílet i další městské firmy. Brněnské komunikace také čtyřiadvacet let od otevření Moravské zemské knihovny postaví roky slibovanou zastávku pro trolejbusy přímo u budovy,“ doplnil Havránek.
Pondělí, 9. prosince 2024, 17:00
Od 15. prosince se v Brně vrátí trolejbusy na běžné trasy díky dokončení městského okruhu na Tomkově náměstí. Zavádí se i nová expresní linka 72, která spojí Lesnou, Vinohrady a Černovickou terasu. Některé další linky mění trasu, linka 51 končí....
Dopravní podnik taktéž počítá s tím, že příští rok začne stavět novou trať z Bystrce na sídliště Kamechy, která umožní komfortnější obsluhu stále se rozrůstajícího sídliště. Tramvajová trať bude dlouhá 1400 metrů, na trase bude také jeden tunel. Počítá se se třemi novými zastávkami.
„V lednu bychom mohli podepisovat smlouvu se zhotovitelem. Cena stavby rozplánované na tři roky je 1,9 miliardy korun, přičemž 85 procent pokryje evropská dotace,“ prozradil Havránek.
Podnik začne přestavovat vozovnu ve Slatině, aby pojmula více trolejbusů než dosud. Projekt vyjde na 1,2 miliardy korun a hlavní práce proběhnou v letech 2025 a 2026. Poté se začne s rekonstrukcí vozovny v Komíně, která je ve špatném stavu a její horní podlaží už není možné využívat.
„S přestavbou vozovny ve Slatině už počítáme delší dobu a souvisí se snahou opustit s trolejbusy vozovnu v Husovicích,“ řekl Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.