Rozšiřování dálnice D1 u Brna mezi 194. a 196. kilometrem má skončit v dubnu 2025. Díky tomu se zde bude jezdit ve třech pruzích v obou směrech. Stavební práce běží nonstop, aby se vše stihlo co nejdříve. Denně tímto úsekem totiž projede až osmdesát tisíc aut.
Řidiči v Brně si už brzy oddechnou od pravidelných kolon na D1. Stavební práce na rozšíření nejvytíženějšího úseku mezi 194. a 196. kilometrem mají být dokončeny v polovině dubna příštího roku. Po jejich ukončení bude dálnice v tomto místě průjezdná ve třech pruzích v obou směrech. Na tento úsek pak plynule navážou práce na dalších šesti částech dálnice mezi Kývalkou a Holubicemi.
Aby bylo hotovo co nejdříve, žádná zimní pauza se na stavbě nechytá. „Zhotovitel bude pracovat celou zimu, nebude žádná zimní technologická přestávka. Bude k tomu využívat i zateplené stany, aby se práce nezastavily a aby mohl v zimním období pokládat izolace a provádět všechny procesy, které by běžně prováděl v letních měsících nebo za lepších klimatických podmínek,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Podle Mátla se jedná o velmi komplikovanou stavbu. „Klíčem stavby a jejího zprovoznění je šestipólový most přes železnici. V současné době se intenzivně pracuje na spodní stavbě a tento týden v nočních hodinách se budou osazovat nosníky, abychom se dostali zpod mostu nahoru. To znamená, že řidiči, kteří úsekem projíždějí, tu intenzivní práci nevidí, protože probíhá v místech spodní stavby, nikoli nahoře,“ doplnil.
Modernizace úseku mezi 194. a 196. kilometrem je první ze sedmi etap rozšíření D1 kolem Brna. Podle Mátla je právě tento úsek jedním z nejkritičtějších, protože jde o místo, kde jsou dopravní intenzity daleko největší, denně tam projede až 80 tisíc aut. „Chceme jednotlivé etapy co nejvíce nakumulovat a propojit, abychom dokázali dálnici rozšířit na šestipruhové uspořádání co nejrychleji. Největším problémem jsou mosty,“ popsal Mátl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.