Trolejbusová vozovna v Brně-Komíně půjde k zemi a místo ní nechá dopravní podnik postavit novou, schválili ve středu brněnští radní. Je to nejvhodnější řešení s ohledem na špatný stavební stav ani ne 30 let staré stavby. Vyplývá to z tiskové zprávy brněnského magistrátu. Než však bude vozovna stržena, modernizuje dopravní podnik vozovnu ve Slatině a rozšíří její kapacitu, aby měl dostatečné zázemí pro zajištění trolejbusového provozu.
O tom, že je trolejbusová vozovna v Komíně ve špatném stavebním stavu, se vědělo několik let. Město, kterému na rozdíl od ostatních vozoven ta komínská patřila, rekonstrukci odkládalo. Až letos dospěla situace do stavu, že nelze využívat horní patro a velká část trolejbusů musí zůstávat přes noc místo pod střechou na dvoře. Část trolejbusů je přesunuta do Husovic a dopravnímu podniku vznikají každý den vícenáklady.
Podnik si nechal posoudit i možnost sanace vozovny, ale tato možnost vyšla jako horší než stavba nové.
Modernizaci slatinské vozovny už dopravní podnik připravuje. Slouží jak autobusům, tak trolejbusům a díky přestavbě se zvýší kapacita pro trolejbusy a zlepší se jejich zázemí. Stavět by se mohlo od příštího roku a předpokládané náklady jsou 1,2 miliardy korun. Město 578 milionů převede z projektu třetí etapy přestavby pisárecké vozovny, 510 milionů chce získat z Operačního programu Doprava a 116 milionů by doplatilo z rozpočtu. Nová vozovna v Komíně by se mohla stavět v letech 2026 až 2027.
Pondělí, 17. června 2024, 16:00
Brněnský dopravní podnik nemůže plně využívat trolejbusovou vozovnu v Komíně a je nutné provést kompletní opravu. Podle diskuse na dopravním serveru K-Report není možné využívat kompletní horní stání a nesmí po něm jezdit žádné trolejbusy. Vozovna...
„Předpokládáme, že by se na financování podílelo město částkou 86 milionů korun. Dále se bude dopravní podnik snažit o financování ze stejného operačního programu jako v předchozím případě,“ uvedl radní Petr Kratochvíl (ODS). Generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek před měsícem novinářům řekl, že modernizace slatinské vozovny a stavba nové vozovny v Komíně by mohly stát celkem dvě miliardy korun.
Brno je největším trolejbusovým provozem v Česku, provozuje přes 130 vozidel, zhruba polovina jsou kloubové trolejbusy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.