Řidiči jedoucí z Blanska do Brna by se měli připravit na uzavírky silnic. Od 16. do 27. října bude dopravu mezi Blanskem a odbočkou na Olomučany řídit semafor kvůli opravě křižovatky. Silnice mezi Blanskem a Svatou Kateřinou bude navíc od 14. října do 15. listopadu 2024 zcela uzavřena kvůli kácení nebezpečných stromů. Objízdná trasa pro všechna vozidla včetně autobusů povede přes Olešnou.
Silničáři budou opravovat křižovatku silnic II/374 a II/379 u odbočky na Punkevní jeskyně a povrch silnice mezi Blanskem a Olomučany. Práce začnou už v druhém říjnovém týdnu a budou probíhat za provozu s využitím posuvných pracovních míst.
Hlavní uzavírka křižovatky je plánována od 16. do 18. října, kdy se bude pokládat nový asfalt. Objízdná trasa pro všechna vozidla mimo autobusů povede přes Olomučany, Rudici a Lažánky. Autobusy budou jezdit po ulicích Edvarda Beneše a Svitavské. V úseku mezi Blanskem a odbočkou na Olomučany bude až do 27. října kyvadlová doprava řízena semafory, což se dotkne i autobusových zastávek, které budou dočasně zrušeny.
„Na hlavní příjezdové komunikaci do Blanska je řada velkých podélných i příčných nerovností. Rekonstrukci povrchu jsme plánovali delší dobu, opravy se dotknou také odvodnění nebo vodorovného dopravního značení,“ popsal v tiskové zprávě Miloš Bažant, vedoucí oblasti Sever Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.
Úplná uzavírka silnice mezi Blanskem a Svatou Kateřinou od 14. října do 15. listopadu je nutná kvůli těžbě a kácení nebezpečných stromů. Práce budou probíhat na obou stranách silnice a zahrnují i čištění turistických stezek. Objízdná trasa povede přes Olešnou a platí pro všechna vozidla včetně autobusů a vozidel integrovaného záchranného systému.
„Jen za ŠLP Křtiny plánujeme vytěžit minimálně tisíc kubíků dřeva, tedy přibližně tisícovku nejrizikovějších stromů. Pokud to čas a prostor dovolí, rádi bychom odtěžili až dvojnásobek, tedy zhruba dva tisíce stromů, a vyklidili i nižší porosty. Odkácena a zprůchodněna bude také turistická stezka vedoucí na Nový hrad, která je nyní uzavřena,“ uvedl na webu města Čestmír Šnoblt, vedoucí oddělení výroby Školního lesního podniku Masarykův les Křtiny.
Odborníci zdůrazňují, že uzavírka je nezbytná kvůli bezpečnosti, protože silnice bude sloužit jako manipulační prostor pro techniku a uskladnění dřeva. Při těžbě hrozí také sesuvy kamenů nebo padající stromy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.