Zástupci Brna a dopravního podniku budou jednat o lanovce z Pisárek do Bohunic, protože soud zrušil stavební povolení. Město zvažuje podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Ani po rozhodnutí soudu ovšem nelze říci, zda se stavba lanovky za 950 milionů korun nějak oddálí, protože město na ni nemá peníze ani stanovený termín.
Zástupci vedení Brna a dopravního podniku se sejdou příští týden ve čtvrtek, aby jednali o tom, jak dále postupovat v přípravě stavby lanovky z Pisárek do Bohunic. Novinářům to řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Městský soud v Praze totiž ve středu zrušil jak pravomocné stavební povolení vydané ministerstvem dopravy, tak předchozí rozhodnutí drážního úřadu. Mluvčí města Filip Poňuchálek napsal, že se vedení města musí nejprve seznámit s písemným vyhotoveném rozsudku. Možností je podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.
Ani po rozhodnutí soudu ovšem nelze říci, zda se stavba lanovky za 950 milionů korun nějak oddálí, protože město na její stavbu nemá peníze a žádný termín zahájení stavby z úst vedení magistrátu či dopravního podniku dosud nepadl. Město uvažovalo o tom, že by žádalo o dotaci. Nicméně z evropských fondů dosud nebylo možné financovat stavbu lanovek a ministerstvo dopravy v dubnu napsalo, že dotační titul na stavbu lanovek nemá a ani jej neplánuje.
Čtvrtek, 26. září 2024, 09:00
Soud vyhověl správní žalobě, kterou podala Česká společnost ornitologická (ČSO) na ministerstvo dopravy kvůli povolení výstavby lanovky v Brně. Rozhodnutí je pravomocné, lze se proti němu bránit kasační stížností u Nejvyššího správního soudu....
Lanovka má v Brně jak zastánce, tak odpůrce. U soudu uspěli ornitologové, kterým soud přisvědčil v tom, že drážní úřad své rozhodnutí vydal, ačkoliv bylo zjištěno, že na dotčeném území se vyskytují zvláště chráněné druhy živočichů a záměr na ně bude mít spíše negativní vliv. Měl proto před rozhodnutím provést příslušné řízení podle zákona o ochraně přírody a krajiny. Součástí takového řízení je podle předsedy pobočky České společnosti ornitologické Jana Sychry i stanovení kompenzací za škodlivý zásah, respektive definování toho, jak škodlivé vlivy minimalizovat.
„Podle nás by ale kompenzace nebyly možné. Pořád si myslíme, že ten záměr vůbec nemá opodstatnění, a nedovedeme si představit, jakým způsobem by mohlo být změněno rušení, kdy lanovka má lítat přes nocoviště tisíců ptáků. Kompenzací by například mohlo být, že by lanovka vedla jinde,“ dodal ornitolog.
Úterý, 10. září 2024, 09:55
Petici proti výstavbě lanovky z brněnských Pisárek k univerzitnímu kampusu v Bohunicích dnes projednali zastupitelé města. Podepsalo ji téměř 5 900 lidí. Radní pro dopravu Petr Kratochvíl to označil za začátek dialogu, žádné usnesení nicméně...
Město zatím nemá studii využitelnosti lanovky, která má mít kapacitu 2 tisíce přepravených za hodinu. Poňuchálek v dubnu napsal, že analýza by byla součástí žádostí o dotaci. Podle odpůrců je stavba zbytečná proto, že bohunický kampus a okolí je velice dobře obslouženo tramvajovou, trolejbusovou i autobusovou dopravou. Zastánci uvádějí, že oblast generuje velkou poptávku a veřejnou dopravou do ní míří denně 40 tisíc lidí. Přidávají i argument, že by lanovku mohli využívat ti, kdo budou přijíždět na akce do multifunkční haly vedle pisárecké vozovny, která je ve výstavbě.
Dopravní podnik má před sebou řadu důležitých investic. Jde o modernizaci vozovny pro autobusy a trolejbusy ve Slatině a stavbu nové trolejbusové vozovny v Komíně. Generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek na začátku září řekl, že projekt na rekonstrukci 30 let staré komínské vozovny je nepoužitelný a bude třeba stavět vozovnu novou. Tomu ale musí předcházet modernizace zázemí ve Slatině. Celkem jde o projekty odhadem za dvě miliardy korun. Komínská vozovna je od června v provizorním provozu, protože kvůli narušené statice nelze využívat horní patro.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
nejprve dokončete projekt řeka a multifunkční budovu a ne nějaké blbosti!!!