Počasí dnes17 °C, zítra13 °C
Sobota 28. září 2024  |  Svátek má Václav
Bez reklam

VIZUALIZACE: Nová brněnská rola má schválený záměr projektu

Nové hlavní nádraží v Brně má schválený záměr projektu. Informovala o tom Správa železnic v tiskové zprávě. Záměr projektu pro přestavbu železničního uzlu Brno schválila centrální komise Ministerstva dopravy. Stavba by měla proběhnout mezi lety 2028 a 2035. Přestavba uzlu bude stát zhruba 73 miliard korun, uvedl to generální ředitel státní Správy železnic Jiří Svoboda.

Podle mluvčí Správy železnic Nely Eberl Friebové jde o zcela zásadní milník v přípravě modernizace celého tamního uzlu a také výstavby nového brněnského hlavního nádraží.

„Přestavba železničního uzlu Brno je jedním z prioritních projektů nejen České republiky, ale i Evropské unie. Cílem projektu je celková modernizace dvoukolejné trati, která dnes slouží pro průjezd nákladních vlaků mimo brněnské hlavní nádraží. V místě současného dolního nádraží vznikne zcela nová centrální stanice. Realizace stavby zajistí dostatečnou kapacitu pro plánovaný rozsah osobní a nákladní železniční dopravy. Současně umožní zapojení vysokorychlostních tratí od Prahy a Břeclavi do nového osobního nádraží,“ popsala v tiskové zprávě Nela Eberl Friebová.

Rola je termín používaný pro brněnské hlavní nádraží v hantecu.

Nejvýznamnější částí celého projektu je návrh nového hlavního nádraží, vybudování zastávky Brno-Černovice a přestavba stanice Brno-Židenice s nástupišti přiblíženými k tramvajovým zastávkám v Bubeníčkově ulici.

„Schválení záměru projektu je důležitým milníkem i pro statutární město Brno. Vzájemná spolupráce se Správou železnic se nejvíce rozvíjí v oblasti nového hlavního nádraží, kde vznikne klíčový přestupní terminál mezi železniční a městskou hromadnou dopravou,“ uvedla mluvčí.

Nové nádraží bude podle Eberl Friebové významné i pro vysokorychlostní vlaky, protože ho obslouží soupravy spojující mimo jiné Prahu s Vídní i Ostravou. „Už v příštím roce plánuje Správa železnic zahájit první stavbu v brněnském uzlu, a to modernizaci traťového úseku Brno-Židenice – odbočka Brno-Černovice, která bude obsahovat výstavbu opěrných zdí s protihlukovými stěnami a přestavbu mostů v Jílkově a Filipínského ulici. Dále by měly začít práce na modernizaci stanice Brno-Židenice a úpravách nedaleké stanice Brno-Maloměřice, která řeší také přestavbu mostu přes Bubeníčkovu ulici,“ popsala mluvčí.

Příprava projektu navazuje na provedenou architektonickou soutěž a dopracovanou studii od nizozemského sdružení Benthem and Crouwel a West 8. „Po schválení záměru projektu bude následovat zadání zpracování projektové dokumentace, která také upřesní náklady na přeměnu celého železničního uzlu,“ uzavřela Nela Eberl Friebová.

Hodnocení článku je 52 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Správa železnic

Štítky hlavní nádraží, nádraží, železnice, Brno

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Marie Glanczová

to se někomu líbí? mě tedy ne...proč nizozemec ne Čech, tady jsme přece v ČR, nebo už ne?

Středa, 26. června 2024, 09:18Odpovědět

VIZUALIZACE: Nová brněnská rola má schválený záměr projektu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.