Jihomoravská metropole minulý týden přijala předpisy, v rámci kterých jako první české město zavádí parkovací minima pro kola. Od prvního července tohoto roku by tak všechny nové stavby měly obsahovat i místa pro parkování jízdních kol, stejně jako je tomu dnes pro auta.
Cyklisté v jihomoravské metropoli budou mít více možností,kam svá kola zaparkovat. Místa pro parkování jízdních kol by měly po prvním červenci obsahovat nové stavby vybudované v Brně. Plyne to z Brněnských stavebních předpisů, které minulý týden přijali radní města. Například v bytových domech by tak na jeden průměrný byt o velikosti šedesát metrů čtverečních mělo vzniknout alespoň jedno stání.
„U běžného supermarketu o prodejní ploše dva a půl tisíce metrů čtverečních by měla být nejméně tři zastřešená stání pro zaměstnance a sedm venkovních stání na kola pro zákazníky. Škola o ploše šest tisíc metrů čtverečních pro maximálně tisíc žáků by měla mít minimálně sto stání na kola, z toho devadesát zastřešených,“ informoval v tiskové zprávě opoziční zastupitel Marek Lahoda (Piráti).
Předpisy připravila Kancelář architekta města Brna, návrh na doplnění závazných počtů stání pro kola dle podlahové plochy a typu stavby vzešel z magistrátního odboru dopravy a z připomínky spolku Brno na kole.
„Toto opatření má za cíl podpořit cyklistickou dopravu v Brně, která byla dosud omezována nedostatkem bezpečných parkovacích míst pro kola. Indukce dopravy funguje pro všechny dopravní prostředky a dostupnost parkovacích míst povede ke zvýšení využití kola lidmi pro běžnou každodenní dopravu po městě,” uvedl Lahoda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.