Silnice první třídy mezi Pohořelicemi a Lechovicemi, tedy podstatná část hlavního tahu z Brna na Znojmo, bude mít v budoucnu střídavý třípruh. Díky tomu se výrazně zvýší kapacita vytížené silnice, na které se poměrně často stávají i vážné dopravní nehody. Stavět chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) od roku 2026.
Původně měli silničáři silnici opravit pouze jako dvoupruh podobně jako mezi Znojmem a Lechovicemi, nakonec ale dali přednost třípruhovému uspořádání. „Byli jsme už nachystaní, ale zamysleli jsme se ještě nad tím, jestli tomuto hlavnímu tahu nedat více. Za relativně malé peníze navíc dáme řidičům daleko větší komfort,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Letos tak musejí silničáři upravit dokumentaci pro stavební povolení a zadávací dokumentaci a za rok chtějí žádat o změnu stavebního povolení. „Příští rok bychom chtěli také vysoutěžit stavební firmu,“ řekl Fiala. Celková cena měla být původně dvě a půl miliardy korun, nyní se počítá s tím, že bude o několik set milionů korun vyšší.
Pondělí, 3. července 2023, 11:30
O něco lépe se jezdí motoristům po jižní Moravě, kde skončila po více než roce oprava silnice I/53, jež je hlavním spojením mezi Brnem a Znojmem. Dopravní tepna se po rekonstrukci dočkala rozšíření a také nového kruháče. Práce na frekventované...
Úsek, který má jednadvacet kilometrů a v Pohořelicích navazuje na dálnici D52 od Brna, by měl být hotový v roce 2028. V následujícím roce tak má být připravený na to, že se stane jednou z tras pro přepravu technologických celků, které budou potřebné pro stavbu nových jaderných zdrojů v dukovanské elektrárně.
Výrazně se by se měla zvýšit bezpečnost díky novému řešení křižovatek s vedlejšími silnicemi, zlepší se také rozhledové poměry. Kvůli rozšíření na třípruh není potřeba ani výrazně většího pozemkového záboru. Podle Fialy má současná silnice šířku jedenáct a půl metru, nová bude mít šířku třináct a půl metru.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.