Koleje jihomoravské metropole letos naposledy bude brázdit oblíbená tramvaj typu K2. Z původních 135 kusů zbyla jediná a dopravní podnik předpokládá, že ji z provozu vyřadí ve druhém pololetí. Příznivci městské dopravy se mohou těšit na oficiální rozlučku, jak už se v Brně stalo při ukončování provozu různých typů dopravních prostředků zvykem.
Brno se rozloučí s posledním tramvajovým vozem K2. „V provozu už je pouze jediná tramvaj K2 s evidenčním číslem 1080. Nicméně fanoušci se úplného odchodu tohoto typu obávat nemusejí, protože máme jednu ve flotile našich retro vozidel, kterou přes léto o víkendech nasazujeme například na linku 10,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková. Jedna je také přestavěná na pivní tramvaj.
Zatímco vyřazování některých typů trolejbusů a zejména autobusů je v posledních letech poměrně běžné, tramvaje jako kolejová vozidla vydrží v provozu výrazně déle, i přes 40 let. Vyřazení typu K2 a v budoucích letech typu T3 je proto poměrně přelomovou událostí.
Tramvaj K2 je společně s typem T3 symbolem brněnské hromadné dopravy v posledním půlstoletí letech. V žádném jiném dopravním podniku v Československu jich nejezdilo více a v Česku je Brno posledním, kde ještě jezdí.
Dohromady jich dopravní podnik odebral v letech 1967 až 1983 od Tatry ČKD Smíchov 135 a většina jich přežila po různých modernizacích začátek druhého tisíciletí. První větší vyřazování nastalo v letech 1989 a 1990. Další následovalo až po roce 2007, kdy dopravní podnik začal kompletovat tramvaje Vario LF2 s obdobnou kapacitou.
Definitivní konec tohoto typu je spojený s tramvajemi Drak, které si dopravní podnik montuje také sám od roku 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.