Silničáři v Brně na D1 ve směru na Prahu mezi kilometry 194 a 196 začali v sobotu ráno s plánovanou demolicí mostu. Omezení na D1 se nezměnilo, uzavřena je ale silnice pod mostem, tedy části Havránkovy a Kšírovy ulice, na které dopadají trosky mostu. Nový most bude hotový do poloviny září, řekl novinářům mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Silničáři v místě rozšiřují dálnici z původních čtyř pruhů na šest.
Práce začaly včera v 07:00 uzavírkou silnice. „Poté jsem připravili takzvané šotolinové lože, abychom těmi troskami nepoškodily vozovku. Provádíme takzvané snášení nosníků, uvolníme je, sneseme a potom dál zpracujeme,“ popsal práce Rýdl. Stavební firma trosky rozdrtí, oddělí beton a kov, betonová drť se následně využije ke stavbě dálnice, kov bude určený k recyklaci. Skončit silničáři plánují nejpozději dnes do 19:00. “Předpokládáme, že to omezení ale bude výrazně kratší. Nepůsobí to žádné zásadní dopravní komplikace, je to relativně málo používaná komunikace,“ uvedl Rýdl.
Bourání mostu nijak více neomezuje provoz na D1, který už ale je omezený rozšiřováním dálnice. Svedený je do dvou jízdních pruhů v každém směru v původním směru na Ostravu. Nový most silničáři začnou stavět po zbourání starého, hotový by měl být do poloviny září. Rozšiřování dálnice mezi danými kilometry ve směru na Prahu má být hotovo do konce této stavební sezony. „Jakmile bude hotovo, převedeme veškerou dopravu právě na tu novou polovinu a začneme demolovat a stavět tu druhou část. Celé je to naplánováno tak, abychom v červnu roku 2025 mezi kilometry 194 a 196 měli šestipruhou kompletní dálnici včetně mostních objektů, které budou mít technickou životnost 100 let,“ řekl Rýdl.
Práce na rozšiřování dálnice se nyní týkají značně zatíženého úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Brno-centrum, kde se sjíždí na silnici 52 na Vídeň, a Brno-jih u D2 na Bratislavu. Po skončení ŘSD plánuje přestavbu mimoúrovňové křižovatky Brno-jih, tedy propojení D1 a D2, což opět způsobí omezení.
Rozšíření celého třicetikilometrového úseku má být hotové v roce 2030. Průjezd brněnskou aglomerací mají zlepšit i stavby na velkém městském okruhu. Úlevu mohou přinést D35 a D55. První z nich může odklonit tranzit mezi západem a východem, tedy auta, která jedou mezi Prahou a Olomoucí. ŘSD pracuje na přípravách i stavbě dalších úseků a v roce 2030 by měla být podstatná část tahu hotová. D55 zase může odvést auta mířící z Moravskoslezského kraje na jih na Slovensko, do Maďarska a dále na Balkánský poloostrov či do Rakouska. Termín dokončení D55 zatím není zřejmý.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.