Tržby brněnského dopravního podniku z jízdného loni poprvé přesáhly jednu miliardu korun, činily 1,021 miliardy. A to i přes to, že jízdné je od roku 2012 na stejné úrovni. Sice klesá zájem o předplatní jízdenky, ale roste zájem o koupi jednorázových jízdenek platební kartou přímo ve voze, uvedla v tiskové zprávě mluvčí Hana Tomaštíková.
Nejvýznamnější podíl na příjmech podniku však tvoří kompenzace z městského rozpočtu, loni to bylo 2,75 miliardy, na letošek zastupitelé schválili 2,68 miliardy korun.
„Mimořádný úspěch v tržbách je výsledek kombinací několika faktorů – politiky města, která podporuje městskou hromadnou dopravu, práce všech našich zaměstnanců a dlouhodobé přízně našich zákazníků všech věkových kategoriích. Tento zájem nás zavazuje k dalšímu zvyšování kvality našich služeb," řekl generální ředitel Miloš Havránek. Dopravnímu podniku se v posledních letech podařilo modernizovat vozový park. Téměř všechny vozy jsou nízkopodlažní a mnohé mají klimatizaci.
Pokles zájmu o předplatní jízdenky začal od pandemie covidu. „Lidé ztratili jistotu, jak se bude situace vyvíjet a odklonili se spíše k jednorázovým jízdenkám," vysvětlil Havránek. V současnosti je využívá 58 procent cestujících. Největší zájem je o roční, které tvoří polovinu všech předplatních jízdenek. Dospělí obyvatelé Brna ji mají totiž díky příspěvku města o 1425 korun levnější.
U jednorázových jízdenek už lidé nejčastěji volí službu Pípni a jeď, tedy nákup kartou ve voze. Dnes tvoří již polovinu všech jednorázových jízdenek. Papírové v předprodeji tvoří 17 procent, zhruba podobný podíl mají jízdenky z automatů a SMS jízdenky.
Dopravní podnik v březnu také zavedl jízdenku pro osm jízd za 156 korun kvůli zdražování obdobné jízdenky pro krajskou dopravu a té se loni prodalo 51.605 kusů. Jedna jízda s ní vyjde na 19,50 koruny, což je nejlevnější jízdenka na pětačtyřicetiminutovou cestu. Počet cestujících se po covidu víceméně vrátil na předpandemickou úroveň a za rok jich je zhruba jedna miliarda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.