Brněnské sídliště Lesná zůstane od 29. ledna do 5. července částečně odříznuté od zbytku města. Kvůli stavbě nového mostu přes železniční trať v Merhautově ulici bude příjezd od Štefánikovy čtvrti uzavřený a lidé tak budou muset využít třídu Generála Píky, případně Třískalovu ulici. Starý most nahradí nový, který bude širší a jeho únosnost bude taková, aby po něm v budoucnu mohly jezdit tramvaje, řekl ČTK starosta městské části Brno-sever Martin Maleček (SOL).
Uzavírka, kterou už si lidé částečně vyzkoušeli v první polovině listopadu, zkomplikuje nejen cestu autem, ale i MHD, protože přes most jezdí několik autobusových linek. Pěší budou moct využít novou lávku přes trať. Na mostě už se řadu měsíců pracuje a doprava je zde částečně omezená, avšak průjezd je možný oběma směry. „Bylo potřeba nejprve přemístit technické sítě na samostatnou technologickou lávku. Teď bude možné most strhnout a postavit nový," řekl Martin Maleček.
Linky MHD budou odkloněné tak, jako byly v listopadu, většinou pojedou Provazníkovou ulicí a po třídě Generála Píky na Halasovo náměstí. Linka 46 pojede z Lesnické směrem na Halasovo náměstí po třídě Generála Píky a jako jediná denní linka obslouží zastávku Poliklinika Lesná. Linka 57 bude kvůli tomu, aby neztrácela na objížďce tolik času, odkloněna ze Štefánikovy čtvrti po velkém městském okruhu na Halasovo náměstí, aniž po cestě obslouží jiné zastávky. Zcela bez obsluhy zůstane po dobu uzavírky zastávka Lesná, nádraží.
Dopravní podnik také nasadí podle informací v měsíčníku Severník, který vydává městská část, na tramvajovou linku 9 soupravy s větší kapacitou a dočasně bude jezdit linka 11 ve všední dny od 6:00 do 19:00 na trase z Mendlova náměstí do Čertovy rokle. Dopravní podnik také usiluje o to, aby už první červencový týden nebyl nutný výlukový provoz, ale linky se od té doby vrátily na pravidelné trasy.
Aby byla maximálně plynulá automobilová doprava, chystá se řada opatření. Jde například o úpravu řízení světelných křižovatek, zákaz parkování v některých ulicích či změnu jednosměrek a vytvoření připojovacích a odbočovacích pruhů.
Podle Malečka je bourání mostu koordinované s výlukami na železnici, protože Správa železnic začala přestavovat královopolské nádraží a na jaře má být provoz částečně omezený.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.