Do práce se dali železničáři na nádraží v Brně-Králově Poli. Ve stanici vyroste dvoupatrová moderní budova, rozšíří se podchod a nová budou také kolejiště a nástupiště. Dělníci opraví také trať od Brna-Maloměřic po Kuřim. Dvouletá rekonstrukce za skoro tři miliardy korun od března omezí cestující, kvůli provozu na jedné koleji pojede méně vlaků v delších časových intervalech.
Na cestující v jihomoravské metropoli čekají v následujících dvou letech omezení v dopravě. Druhé nejvytíženější nádraží ve městě totiž obsadí pracovníci, kteří nádraží za 2,9 miliardy korun kompletně zrekonstruují. V červenci zbourají starou budovu z padesátých let minulého století a místo ní postaví novou dvoupodlažní, jež poslouží i jako zázemí pro přilehlý dopravní terminál.
„Prosklený objekt bude mít v přízemí pokladny, obchodní prostory a toalety. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Lidé po dobu výstavby využijí čekárnu s kapacitou 250 míst u prvního nástupiště. Právě i peróny dostanou nový kabát se stříškou a díky výtahům budou bezbariérová. V celé stanici se předělají kolejiště tak, že vzroste kapacita pro odstavování dálkových vlaků. Pro potřeby nákladní dopravy se prodlouží vybrané koleje.
Změny se dotknou také stávajícího podchodu, který se rozšíří a povede napříč celou zastávkou až do Myslínovy ulice. Po opravě dopravního uzlu vlaky stanicí projedou rychlostí až 120 kilometrů v hodině. „Práce budou probíhat nejen v samotné stanici, ale také na první koleji od Brna-Maloměřic až po Kuřim. Rekonstrukci navíc úzce koordinujeme s modernizací stanice Vlkov a úseku do Křižanova a také se stavbami města a kraje přímo v Brně,“ doplnil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Omezení provozu železničáři plánují od příštího března do listopadu 2025. Dotkne se hlavně regionální dopravy, pojede méně spojů a intervaly mezi nimi se prodlouží z 15 na 30 minut.
Opravu na brněnském nádraží odstartoval premiér Petr Fiala (ODS), který vzpomínal na své dětství. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) pak svůj vztah k jihomoravské metropoli popsal skrze úryvek básně Jana Skácela.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.