Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

Silničáři chystají pro Brno nový tunel. Stavbu protáhnou pod sídlištěm

Největšímu moravskému městu se rýsuje nové dopravní dílo. Silničáři plánují, že následujících letech začnou s výstavbou tunelu, který povede pod vinohradským sídlištěm a stane se další součástí Velkého městského okruhu (VMO). Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mají k dispozici projekt průzkumu, na který naváže výběrové řízení na zhotovitele průzkumné štoly.

Plánovaná stavba, jež je dlouhá přes dva kilometry, zahrnuje úsek pod sídlištěm Vinohrady a mimoúrovňovou křižovatku Líšeňská, která na okruh napojuje Líšeň a Vinohrady. Na projektu pracuje státní organizace v posledních letech. Nyní oznámila, že má hotové podklady, který jsou nutné k zahájení prací průzkumné štoly. Ta je následně potřebná k tomu, aby se začalo s budováním tunelu. Ještě letos chce ŘSD vypsat na zakázku výběrové řízení. 

„Stavba zahrnuje tunelový úsek pod sídlištěm Vinohrady a mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) Líšeňská, která na VMO napojuje sídliště Líšeň a Vinohrady. Součástí stavby je i rekonstrukce stávající silnice II/373 s možností převedení na silnici I/42. Stavba propojí VMO od MÚK Rokytova spolu s MÚK Líšeňská s Ostravskou radiálou na ulici Jedovnickou v celé své délce, a tím umožní plynulý průjezd městem Brnem od D1 Brno jih,“ popsali silničáři z ŘSD. 

Podle plánů začne samotná stavba v roce 2028 a potrvá zhruba pět let. Větší část tunelu bude ražená a celková cena stavby se v současnosti předpokládá na téměř deset miliard korun. 

Ještě do doby, než bude tunel dostavěný, by měla být hotová nedlouhá část okruhu jako prodloužení Jedovnické ulice a mimoúrovňová křižovatka, která umožní napojené okruhu na Ostravskou ulici, která slouží jako radiála k dálnici D1. 

Díky tomu by měla podstatně klesnout intenzita provozu v židenických ulicích Svatoplukova, Gajdošova a Otakara Ševčíka a po mnoha desetiletích by se do této části Židenic mohla vrátit tramvajová trať. Silničáři předpokládají, že po roce 2030 by mohla být dostavěná i bratislavská radiála, která by velký městský okruh dovedla téměř ke křižovatce dálnic D1 a D2.

Hodnocení článku je 92 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Veronika Adamová

Štítky Brno, Tunel, Vinohrady, ŘSD, VMO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Martin Novotný

Kdyby radši protáhli tramvaj z Stránské skály na Slatinu ...

Sobota, 2. prosince 2023, 17:20Odpovědět

Vladimír Malý

"... podklady, který jsou nutné ..." Je to takový kolokviální.

Středa, 29. listopadu 2023, 06:28Odpovědět

Michal Pokorný

A já jsem myslel, že radiála k dálnici D1 se jmenuje Olomoucká. Ovšem nejsem z Brna.

Úterý, 28. listopadu 2023, 16:47Odpovědět

Silničáři chystají pro Brno nový tunel. Stavbu protáhnou na sídliště  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.