Největšímu moravskému městu se rýsuje nové dopravní dílo. Silničáři plánují, že následujících letech začnou s výstavbou tunelu, který povede pod vinohradským sídlištěm a stane se další součástí Velkého městského okruhu (VMO). Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mají k dispozici projekt průzkumu, na který naváže výběrové řízení na zhotovitele průzkumné štoly.
Plánovaná stavba, jež je dlouhá přes dva kilometry, zahrnuje úsek pod sídlištěm Vinohrady a mimoúrovňovou křižovatku Líšeňská, která na okruh napojuje Líšeň a Vinohrady. Na projektu pracuje státní organizace v posledních letech. Nyní oznámila, že má hotové podklady, který jsou nutné k zahájení prací průzkumné štoly. Ta je následně potřebná k tomu, aby se začalo s budováním tunelu. Ještě letos chce ŘSD vypsat na zakázku výběrové řízení.
„Stavba zahrnuje tunelový úsek pod sídlištěm Vinohrady a mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) Líšeňská, která na VMO napojuje sídliště Líšeň a Vinohrady. Součástí stavby je i rekonstrukce stávající silnice II/373 s možností převedení na silnici I/42. Stavba propojí VMO od MÚK Rokytova spolu s MÚK Líšeňská s Ostravskou radiálou na ulici Jedovnickou v celé své délce, a tím umožní plynulý průjezd městem Brnem od D1 Brno jih,“ popsali silničáři z ŘSD.
Podle plánů začne samotná stavba v roce 2028 a potrvá zhruba pět let. Větší část tunelu bude ražená a celková cena stavby se v současnosti předpokládá na téměř deset miliard korun.
Ještě do doby, než bude tunel dostavěný, by měla být hotová nedlouhá část okruhu jako prodloužení Jedovnické ulice a mimoúrovňová křižovatka, která umožní napojené okruhu na Ostravskou ulici, která slouží jako radiála k dálnici D1.
Díky tomu by měla podstatně klesnout intenzita provozu v židenických ulicích Svatoplukova, Gajdošova a Otakara Ševčíka a po mnoha desetiletích by se do této části Židenic mohla vrátit tramvajová trať. Silničáři předpokládají, že po roce 2030 by mohla být dostavěná i bratislavská radiála, která by velký městský okruh dovedla téměř ke křižovatce dálnic D1 a D2.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Kdyby radši protáhli tramvaj z Stránské skály na Slatinu ...
"... podklady, který jsou nutné ..." Je to takový kolokviální.
A já jsem myslel, že radiála k dálnici D1 se jmenuje Olomoucká. Ovšem nejsem z Brna.