Do vozovny brněnského dopravního podniku přijel první parciální trolejbus Škoda 32Tr s karoserií od výrobce autobusů SOR Libchavy. Do poloviny srpna jich bude mít podnik deset a později má výrobce do konce roku do Brna dodat dalších deset vozidel.
Díky trolejbusům, které mohou část trasy jet na baterie, nemusí podnik nasazovat autobusy při různých výlukách, kdy trolejbus nemůže jet po své běžné trase. Podnik za jeden trolejbus zaplatí 11,5 milionu korun. Plně nabité baterie umožňují jízdu bez trolejového vedení až deset kilometrů. Dosud má dopravní podnik pouze deset parciálních trolejbusů typu 26Tr z roku 2018, což na pokrytí více souběžných výluk nestačí. Nové trolejbusy jsou klimatizované, plně nízkopodlažní a využívají moderních technologií, které umožňují nabíjení za jízdy a díky rekuperaci vracejí elektřinu do sítě při elektrodynamickém brzdění.
Cestující už design nových trolejbusů znají, protože stejně vypadají nejnovější autobusy SOR NS 12. A stejný vzhled mají i klasické trolejbusy SOR TNS 12, což jsou vozidla, která si montuje dopravní podnik sám v dílnách v Komíně. První dva najíždějí přes léto zkušební kilometry. Celkem může do roku 2025 odebrat dopravní podnik komponenty až pro 40 trolejbusů SOR TNS 12, na jednom ušetří proti běžnému nákupu kompletního vozidla 2,5 milionu korun. Stejně tak může odebrat až 40 trolejbusů Škoda 32Tr do roku 2025.
Díky těmto nákupům letos podnik vyřadil poslední vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a postupně také bude vyřazovat nejstarší nízkopodlažní vozidla 21Tr. Brněnský trolejbusový provoz je největší v ČR. Síť má délku 54 kilometrů a podnik provozuje zhruba 130 trolejbusů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.