Se zpožděním, ale přece. V Brně vypustí do nového tramvajového tunelu v Žabovřeské ulici šaliny. Silničáři finišují s posledními pracemi a dopravní podnik plánuje, že zahájí zkušební jízdy. Ostrý provoz se plánuje na začátku května, kdy zároveň skončí přes dva roky trvající výluka.
Půl kilometru dlouhý tramvajový tunel pod Wilsonovým lesem budují dělníci jako součást velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská. Původně se předpokládalo, že tramvaje vyjedou po nové trati vedoucí skálou už v lednu. Kvůli změněným požadavkům na bezpečnost ale nabrali dělníci zpoždění. Nyní se zdá, že zprovoznění tubusu se blíží. Investor stavby, jímž je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), oznámil, že stavaři s pracemi finišují.
„Aktuálně v tramvajovém tunelu probíhá propojení veškerých technologií a bezpečnostních zařízení s provozně – technologickým objektem, odkud bude provoz v tunelu i galerii řízen. Tento týden se uskuteční testování funkčnosti těchto technologií a bezpečnostních zařízení,“ sdělila Drbně mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Zprávy o chystaném dokončení zavětřil rovněž brněnský dopravní podnik i cestující MHD, kteří kvůli stavbě nedojedou tramvajovou linkou 1 až do Bystrce. „Předpokládáme, že v průběhu dubna zahájíme na trati zkušební jízdy. K ostrému provozu by mělo dojít 1. května,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Doležalová.
V moravské metropoli pracují na výstavbě nové části okruhu v Žabovřeské ulici už pět let. Pro projíždějící řidiče či kolemjdoucí je jedním z největších posunů stavby právě dokončení tunelu pro šaliny. Stavaři aktuálně pokračují na vybudování zastřešené silniční galerie a rozšíření silnice. Kompletně hotovo má být v roce 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Ptejte se Vody Tetčice (jedinec, soukromý škudce v budování VMO, kverulant) proč on byl hlavní příčinou několikaměsíčního zpoždění právě v tomto úseku VMO. Není skutečně možné potrestat finančně autora odborně prokazatelně neodůvodněného zvyšování nákladů na stavby?