Více stížností než pochval obdržel loni brněnský dopravní podnik od cestujících. Pasažéři nejvíce kritizovali řidiče, že jim ujíždí před nosem nebo nejezdí na čas. Dopravce zaměstnance brání. Podle něj drtivá většina podnětů není oprávněná a poukazuje na to, že lidé letos výtkami oproti předchozím letům šetřili.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) za loňský rok evidoval stovky stížností ze strany cestujících. Dorazilo celkem 413 podnětů, což je podle firmy o čtvrtinu méně než v předchozích předcovidových letech. Nejčastěji Brňanům vadí, že autobusáci, šalináři nebo trolejbusáci nejsou na zastávce včas nebo ujedou lidem, kteří dobíhali na spoj. Podobných případů bylo minulý rok takřka 250. Městký dopravce ale poukazuje na to, že podobné podněty jsou neoprávněné.
„Neoprávněných stížností je dlouhodobě čtyřikrát více než oprávněných. Podle přepravních podmínek musí být cestující v době příjezdu vozidla připravený na zastávce. Řidiči nemají povinnost na dobíhající čekat, zdržují tím všechny ostatní pasažéry, kteří vozem jedou nebo na něj čekají na dalších zastávkách,“ vzkázala vedoucí komunikace se zákazníky DPMB Renata Singerová.
Úterý, 13. září 2022, 14:55
Nepochopitelný zkrat předvedl brněnský řidič šaliny, který smetl chodce u dopravní zastávky Dunajská. Na místě, kde tramvaje zastavují, aby chodci bezpečně přešli na druhou stranu zastávky, šalinář nečekaně zrychlil a najel do lidí. Pěší sice...
Podle Singerové navíc nedochvilní pasažéři při běhu hodně riskují. Například tím, že se nerozhlédnou a přebíhají křižovatku na červenou. Jedním dechem ale dodala, že se problémy zákazníků využívající brněnskou MHD na dopravním podniku věnují. „Podle toho, zda byla stížnost oprávněná nebo nikoli, pak hledáme možnost nápravy. K cestujícímu jde zpět zpráva s vysvětlením, případně řešením situace,“ sdělila postup Singerová.
Městskou akciovku, jejímž jediným akcionářem je Brno, těší, že si Brňané nejen stěžují, ale také chválí. Loni do sídla DPMB v Novobranské ulici přišlo 160 pochval. Většinou dopisovatelé děkovali za vlídný přístup šoféra i jejich ochotou při nástupu či výstupu vozíčkář. Navíc dopravce tvrdí, že na kritiku reaguje.
„Několikrát se v minulosti stalo, že jsme například přizpůsobovali jízdní řád otevírací době velkých obchodů nebo pracovní době továren, aby se jejich zaměstnanci dostali co nejrychleji domů,“ dodal generální ředitel brněnské dopravního podniku Miloš Havránek.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Byla doba, kdy DPMB používal heslo "Jezdíme pro vás", teď už jezdí hlavně pro sebe...
Rozumím, že ti řídiči musejí dodržovat jízdní řády, ale přijde mi, že někdy nad tím ani nepřemýšlejí. Třeba často se stává, že na Staré Osadě řidič trolejbusu před nosem ujede lidem, kteří na něj chtějí přestoupit ze šaliny, která má třeba dvě minuty zpoždění.Psal jsem na tohle námitku, ale taky bez odpovědi.
Kolikrát se mi stalo že přijela šalina, neotevřel dveře, a nechaje lidi stát na zastávce ujel. To je asi taky neoprávněné protože na moji stížnost nepřišla žádná odpověď
Pokud se autobus rozjíždí ze zastávky a zařazuje do silničního provozu, musí řidič sledovat provoz v levém zrcátku a ne se dívat do pravého jestli tam náhodou neposkakuje nějaký Jarmil co neumí hodiny...
Pěkná blbost,nereagují.24.12.jsem si stěžovala na rozjezd,na lince DPMB mi potvrdili,že skutečně měl čekat na přípoj,místo toho ujel,nikdo se k tomu nevyjádřil dodnes.
Ano, šaliny ujíždí často, i když vidí dobíhajícího člověka. A odjíždí pomalu, beze spěchu, třeba jen 2m, aby mohly počkat u semaforu. U spojů jdoucích mimo Brno nebo zaměstnaneckých je situace lepší.
a spoje někdy, někde navazovaly??? to je opravdu jako by DPMB chtěl aby lidi čekali a čekali a řidiči z toho mají vánoce...když mohou ujet