Cestující v Brně se dočkali nového modelu šaliny. Obousměrný vůz typu ForCity Smart 45T pochází z dílen plzeňské škodovky a pojme naráz přes dvě stě cestujících. Tramvaj před ostrým provozem absolvuje testování. Z vozovny vyjede do terénu koncem ledna.
Nové nízkopodlažní modely škodovácké šaliny vyrobili dělníci speciálně pro Brno, které si modely objednalo pro novou tramvajovou trať k bohunickému kampusu. Dopravní prostředek patří k nejmodernějším svého druhu. Měří 31 metrů a je široký 2,5 metru. Do plně klimatizované tramvaje se vejde 233 cestujících, z toho necelá třetina kapacity slouží k sezení. Nyní do moravské metropole dorazil už druhý kus, za nějž městský dopravce zaplatil 60 milionů korun. Pracovníci patnáctitunový kolos umístili do medlánecké vozovny. Následně začnou s testováním. Technici vyzkouší například, jak funguje vytápění, větrání či uskuteční zkoušku vibrací či podvozků.
„Hned po úspěšném absolvování všech testů, vůz nasadíme do běžného provozu. Předpokládáme, že to bude poslední týden v lednu. Současně očekáváme, že by na konci ledna měla dorazit v pořadí již třetí tramvaj,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek k novince, která bude jezdit na trase linky 8.
Podle Havránka je výhoda, že elektrická výzbroj nové šaliny navíc umožňují takzvanou rekuperaci. V praxi to znamená, že elektřina se při brzdění vrátí zpět do sítě, což snižuje celkovou spotřebu vozidla a tím i náklady na provoz. Třetí objednaná tramvaj dorazí do Brna na konci ledna, zbylé dvě pak do konce března. Další dodá fabrika v průběhu příštích let.
„Dopravní podnik má podepsanou rámcovou smlouvu, která mu umožňuje nakoupit v letech 2022–2026 až 40 těchto tramvají, a to v celkové hodnotě 2,4 miliardy korun. U případných dalších vozů Škoda ForCity Smart 45T typové zkoušky již potřeba nebudou. Jejich uvedení do provozu s cestujícími tak bude mnohem jednodušší a taky rychlejší,“ dodala mluvčí DPMB Barbora Doležalová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.