Jediná meziměstská tramvajová trať v Brně, která vede do sousedních Modřic, se otevřela před 45 lety. Zároveň jde o první trať, na které tramvaje v Brně mohly jezdit rychlostí až 70 kilometrů v hodině. Běžná rychlost na tratích na samostatném tělese je šedesátka. Po rekonstrukci před několika lety je možné touto rychlostí jezdit mezi zastávkami Moravanské lány a Modřice, smyčka, řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová. Pokud bude mít dopravní podnik dost peněz, chystá se příští rok k rekonstrukci části tratě mezi zastávkami Bohunická a Moravanské lány.
Pokud by se v létě trať rekonstruovala, byla by cesta do Modřic ještě rychlejší než nyní. Od zastávky u Ústředního hřbitova měří trať do Modřic pět kilometrů a tramvaje dnes tuto vzdálenost zvládnou za deset minut. „Zajímavostí je, že 1,3 kilometru tratě je v modřickém katastru. Žádná jiná tramvajová trať za hranice Brna nejezdí," připomněla Doležalová. Kvůli tomu si musejí cestující kupovat jízdenky do první mimobrněnské zóny.
Poměrně netradiční je i umístění tratě, která vede uprostřed čtyřpruhové výpadovky z Brna na Vídeň a až před konečnou v Modřicích ji podjede, aby se přiblížila modřické zástavbě. V době stavby odpovídala přesně tehdejšímu trendu, podle něhož se tramvajové tratě v Brně stavěly, aby obsloužily nově budovaná sídliště. Naplánované byly tak, aby se minimálně, nejlépe vůbec, nepotkávaly se silničním provozem. Lidé se tak dnes dostanou tramvají rychle do Líšně, Bohunic, Starého Lískovce, na Lesnou či do Komína a Bystrce.
Prodloužení tratě, která vedla k Ústřednímu hřbitovu, se cestující dočkali po dlouhých 93 letech. Ke hřbitovu se jezdilo již od roku 1884, kdy se po Brně poprvé rozjela parní tramvaj.
V dnešní den se v minulosti v Brně otevíraly i další nové tratě. V prvních měsících druhé světové války v roce 1939 začala tramvaj jezdit dále do Žabovřesk do Sochorovy ulice a v roce 1973 začala jezdit tramvaj na Lesnou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.