Dílny v brněnských Medlánkách opustí historická tramvaj Tatra K2. Oprava retro stroje z Prahy trvala místním mechanikům něco málo přes rok. Nyní šalina poputuje zpět do hlavního města, kde sveze cestující při mimořádných jízdách.
Tramvaj vyrobená v sedmdesátých letech v ČKD Praha původně sloužila v Bratislavě jako zácvikové vozidlo pro nové řidiče. Svůj účel plnila až do roku 2009, kdy vůz tamější dopravní podnik odprodal pražskému městskému dopravci za zhruba 25 tisíc korun. Ten rozhodl, že stroj potřebuje renovaci. Výběrové řízení na rekonstrukci Tatry K2 vyhrál brněnský dopravní podnik (DPMB), který má s opravami historických dopravních prostředků bohaté zkušenosti.
„Aktuálně již finišujeme s interiérem vozu a na zkušebně ověřujeme, zda všechna zařízení správně fungují. Ladí se poslední detaily, například seřízení světel či stěračů. Plánujeme, že v polovině listopadu vyjede vůz do ulic Brna, abychom ho mohli vyzkoušet i na kolejích,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Od října minulého roku zvládli zaměstnanci brněnského dopravního podniku celou šalinu kompletně zrekonstruovat. Kromě původní podoby z roku 1977 dostal stroj také nové evidenční číslo 7000. „Na tramvaji nikdy neproběhla žádná větší oprava. Nemilé překvapení na nás čekalo, když jsme celý vůz odstrojili. Karoserie totiž byla hodně zdeformovaná a museli jsme vyměnit velkou část nosných prvků,“ zhodnotil Havránek.
V pražském dopravním podniku rozšíří K2 sbírku retro vozidel. Stroj doposud nebyl do provozu s cestujícími nikdy zařazen, v hlavním městě bude uvedení tramvaje premiérou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.