Brněnští radní se shodli na regulaci bikesharingu. Sdílené koloběžky či bicykly se budou odstavovat jen na konkrétních vybraných místech. Město od změny očekává méně problémů s nevhodně odstavenými vozítky i lepší vymahatelnost porušování nařízení.
Cyklisté a koloběžkáři, kteří jsou zvyklí využívat sdílených dopravních prostředků, mají v Brně k dispozici 380 vybraných parkovacích míst. Vozítka mohou zanechat na stáních projednostopá vozidla, u cyklostojanů nebo na třech parkovacích místech. Kde přesně bude možné s vozítky zastavit, určí novela tržního řádu.
Od vymezení konkrétních parkovacích ploch zřizovaných odborem dopravy si Brno slibuje snazší vymahatelnost umisťování sdílených dopravních prostředků mimo režim půjčení. O kontrolu chování jezdců se postará městská policie nebo konkrétní městské části. Za porušení povinností mohou firmy provozující bikesharing dostat pokutu až sto tisíc korun.
S nevhodně odstavenými vozítky, která mnohdy překáží uprostřed chodníku či na silnici, mají problém pěší i vedení městských částí. Někde řeší také přeplněné stojany na kola. „Snažili jsme se maximálně vyjít vstříc požadavkům městských částí, proto jsme některé stávající cyklostojany z nového seznamu vyřadili, protože jsou dostatečně zaplněny běžnými uživateli,“ sdělil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Ačkoli se původně diskutovalo o zpoplatnění parkování pro koloběžky a kola, stání bude zdarma. „Místa nebudou zpoplatňována podle vyhlášky o místních poplatcích, jak městské části původně navrhovaly. To by bylo možné, pokud by využívaná zařízení byla ve vlastnictví poskytovatelů bikesharingu a mohli je využívat jen oni," uvedlo Tiskové středisko Magistrátu města Brna.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.