Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Dělníci v Brně opravují pražskou historickou tramvaj, která nikdy nevozila cestující

Za zdmi dílen Dopravního podniku města Brna (DPMB) získává novou tvář historická pražská tramvaj K2. První článek vozu, který v hlavním městě nikdy nejezdil, má zrekonstruovanou karoserii. Na svou premiérovou cestu českou metropolí se tramvaj vydá na konci roku.

Tramvaj s evidenčním číslem 8133 byla vyrobena v Praze roku 1977 a od té doby nepodstoupila žádný větší zásah. Na stavu vozu zapracovali až odborníci z Brna, kteří mají s rekonstrukcí šaliny K2 zkušenosti již z dřívějška. Pro brněnskou sbírku retro prostředků hromadné dopravy opravovali podobný kus v roce 2016. Pražská tramvaj získá pod jejich rukama novou elektroinstalaci i vnitřní vybavení.

První článek už se navíc může chlubit novou karoserií. Z lakovny v brněnských Medlánkách vyjel v červenokrémové barvě. „Nejnáročnější práce máme za sebou. Poté, co jsme odstrojili celý vůz, narazili jsme na značně zdeformovanou karoserii, kterou bylo nutné z velké části opravit, vyměnit jsme museli většinu nosných prvků,“ řekl ke stavu tramvaje generální ředitel DPMB Miloš Havránek.


Nalakovaný článek tramvaje K2

Tramvaj K2 je prvním historickým vozem cizího dopravního podniku, který v Brně opravují. „Vůz byl vyrobený v Praze. Zajímavé ale je, že tam nikdy nejezdil. Prodali jej do Bratislavy, kde sloužil pouze k výcviku řidičů. Poté si jej Praha koupila zpět, to už ale putoval rovnou do brněnských dílen,“ vysvětlila Drbně mluvčí DPMB Barbora Doležalová s tím, že opravený vůz bude vizuálně odpovídat původnímu provedení.

V Brně sestavují nové Draky. Další klimatizovaná šalina vyjede v srpnu

V dílnách brněnského dopravního podniku kompletují pracovníci další tramvajové vozy, jež mají Brňané spojené se jménem Drak. Tramvají, které cestující nejčastěji potkávají na linkách 4 a 9, bude v moravské metropoli do konce letošního roku...

Tramvaj nebyla po převzetí v ideálním stavu, koroze zasáhla rám vozidla, karoserii i střechu. Zachovalejší zůstal interiér, do kterého se dosud nepodíval žádný cestující. Po dokončení oprav spojí DPMB oba články vozu a začne testovat elektrické funkce tramvaje. Následovat bude převoz do Prahy, kde K2 absolvuje zkušební jízdy a náledné předání do rukou pražských dopraváků. Ti ji budou využívat při mimořádných jízdách.

Zaměstnanci dílen brněnského dopravního podniku pracují také na nových klimatizovaných šalinách, které se v Brně vžily pod názvem Drak. Nyní montují kusy číslo třiadvacet a čtyřiadvacet. „Opravuje se i historická kavárenská tramvaj, která bude sloužit k pronájmům,“ informovala Doležalová.

 
Tramvaj při loňském převozu do Brna

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto DPMB

Štítky tramvaj, oprava, rekonstrukce, Praha, Dopravní podnik města Brna, Brno, dílna, Medlánky, Bratislava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dělníci v Brně opravují pražskou historickou tramvaj, která nikdy nevozila cestující  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.