Za zdmi dílen Dopravního podniku města Brna (DPMB) získává novou tvář historická pražská tramvaj K2. První článek vozu, který v hlavním městě nikdy nejezdil, má zrekonstruovanou karoserii. Na svou premiérovou cestu českou metropolí se tramvaj vydá na konci roku.
Tramvaj s evidenčním číslem 8133 byla vyrobena v Praze roku 1977 a od té doby nepodstoupila žádný větší zásah. Na stavu vozu zapracovali až odborníci z Brna, kteří mají s rekonstrukcí šaliny K2 zkušenosti již z dřívějška. Pro brněnskou sbírku retro prostředků hromadné dopravy opravovali podobný kus v roce 2016. Pražská tramvaj získá pod jejich rukama novou elektroinstalaci i vnitřní vybavení.
První článek už se navíc může chlubit novou karoserií. Z lakovny v brněnských Medlánkách vyjel v červenokrémové barvě. „Nejnáročnější práce máme za sebou. Poté, co jsme odstrojili celý vůz, narazili jsme na značně zdeformovanou karoserii, kterou bylo nutné z velké části opravit, vyměnit jsme museli většinu nosných prvků,“ řekl ke stavu tramvaje generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Tramvaj K2 je prvním historickým vozem cizího dopravního podniku, který v Brně opravují. „Vůz byl vyrobený v Praze. Zajímavé ale je, že tam nikdy nejezdil. Prodali jej do Bratislavy, kde sloužil pouze k výcviku řidičů. Poté si jej Praha koupila zpět, to už ale putoval rovnou do brněnských dílen,“ vysvětlila Drbně mluvčí DPMB Barbora Doležalová s tím, že opravený vůz bude vizuálně odpovídat původnímu provedení.
Sobota, 6. srpna 2022, 15:00
V dílnách brněnského dopravního podniku kompletují pracovníci další tramvajové vozy, jež mají Brňané spojené se jménem Drak. Tramvají, které cestující nejčastěji potkávají na linkách 4 a 9, bude v moravské metropoli do konce letošního roku...
Tramvaj nebyla po převzetí v ideálním stavu, koroze zasáhla rám vozidla, karoserii i střechu. Zachovalejší zůstal interiér, do kterého se dosud nepodíval žádný cestující. Po dokončení oprav spojí DPMB oba články vozu a začne testovat elektrické funkce tramvaje. Následovat bude převoz do Prahy, kde K2 absolvuje zkušební jízdy a náledné předání do rukou pražských dopraváků. Ti ji budou využívat při mimořádných jízdách.
Zaměstnanci dílen brněnského dopravního podniku pracují také na nových klimatizovaných šalinách, které se v Brně vžily pod názvem Drak. Nyní montují kusy číslo třiadvacet a čtyřiadvacet. „Opravuje se i historická kavárenská tramvaj, která bude sloužit k pronájmům,“ informovala Doležalová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.