Cestování brněnskou MHD v parních letních měsících je o něco snesitelnější. Dopravní podnik za poslední tři roky zdvojnásobil počet klimatizovaných vozů. Nejčastěji se lidé zchladí v autobusech a trolejbusech. Naopak jízda klimatizovanou šalinou je pro cestující vzácnost.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) začal s instalací klimatizací ve vozech před necelými deseti lety. Výraznou investici uskutečnil teprve až v roce 2017, kdy dorazilo do moravské metropole 23 kusů kloubových autobusů Urbanway. Od té doby počet klimatizovaných spojů rok od roku roste.
„Klimatizace ve vozech je v rozpáleném městě obrovskou přidanou hodnotou. Všechny nové vozy, které pořizujeme, jsou jí vybaveny, dokonce jsme v minulosti do více než padesáti autobusů klimatizační jednotky dodatečně montovali. Aktuálně má klimatizaci 37 procent vozidel MHD a toto číslo každoročně stoupá,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Aktuálně je v moravské metropoli 280 spojů s klimatizací. Nejpříjemněji se Brňanům cestuje v autobusech. Téměř sedmdesát procent z nich má v sobě zabudované chladicí zařízení. Hůře jsou na tom trolejbusy, ve kterých se klimatizace nachází pouze ve třetině. Nejhůře se ale lidem cestuje v létě šalinami. Pouhých 21 tramvají se může technologií pochlubit.
„V našem vozovém parku je klimatizací vybaveno 69 procent autobusů, 29 procent trolejbusů a 7 procent tramvají. Řidiči jednotku zapínají na pokyn dispečinku ve chvíli, kdy venkovní teplota stoupne nad 22 stupňů Celsia. Zbavujeme tak odpovědnosti za hlídání venkovní teploty řidiče, kteří se musí věnovat provozu,“ dodal Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.