Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

V brněnských Židenicích už nebude těsno pod železničními mosty, začala jejich oprava

V brněnské Šámalově ulici začala dlouho očekávaná rekonstrukce dvou železničních mostů. Konstrukce, jež se nachází na trati mezi židenickým a hlavním nádražím moravské metropole, jsou dlouhodobě ve špatném technickém stavu a nesplňují současné podmínky podjezdné výšky pod mostními objekty.

Železničáři začali s úpravami staveb, u nichž vzniká místy z důvodu jejich nevyhovující podjezdových parametrů k dopravním zmatkům, tento týden. Projekt má na starost Správa železnic (SŽ), která za opravu objektů nacházejících se na vytěžovaném úseku železnizce, zaplatí přes 130 milionů korun. 

Na frekventovaném traťovém úseku mezi hlavním a židenickým nádražím se dnes nachází dvoukolejný cihlový klenbový most, vlaky na takzvané Posvitavské vlečce pak využívají dočasné mostní provizorium. Oba mosty jsou v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu a současně již nevyhovují požadavkům jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i podjezdné výšky pod mostem. Silniční doprava včetně autobusů MHD je zde proto vedena pouze v jednom pruhu,“ popsala důvod rekonstrukce Nela Friebová, mluvčí Správy železnic. 

Rozpětí zrekonstruovaných mostů, které budou nově železobetonové s zabetonovanými nosníky, po rekonstrukci splní šířkové uspořádání místní komunikace pod nimi, její součástí budou kromě dvou jízdních pruhů rovněž dva cyklopruhy a chodníků. Zároveň se dosáhne minimální podjezdné výšky pod mosty 3,9 metru.

Práce se budou týkat také spodní stavby, která bude kvůli výskytu neúnosných zemin založena na velkoprůměrových pilotách. Navržené technické řešení bude respektovat případné budoucí rozšíření osové vzdálenosti kolejí hlavní trati o přibližně 0,75 metru, a to v návaznosti na připravovanou rekonstrukci nádraží Brno-Židenice,“ uvedla mluvčí železničářů ke stavebním pracím, jež má na starost firma Firesta-Fišer. 

Zapojí se i Brno

Silnice bude po dobu prací sloužit pouze motoristům. Pěší i cyklisté ale místem také projedou provizorním průchodem. Kromě státní organizace se zapojí do investice i Brno, které se zaměří na obnovu silnice pod mostem. Záměr schválila radnice loni v létě. 

Nově se v místech úpravy komunikace bude muset udělat dešťová kanalizace a nezbytná je také přeložka dvou sloupů veřejného osvětlení. Odhadovaná cena investice dosahuje 9,8 milionů korun včetně DPH,“ sdělila tehdy Anna Dudková z tiskového oddělení brněnského magistrátu.

Rekonstrukci vítají také v Židenicích. Po opravě volali dlouhodobě. Přesto v projektu vidí i nedostatky. Například židenický místostarosta Petr Kunc (nez.) se na sociálních sítích vyjádřil, že bohužel součástí stavby není komunikace pod mostem, která by obsloužila cyklostezku v obou směrech.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto

Štítky Most, Židenice, ŠZ, oprava, Nádraží, rekonstrukce, Správa železniční dopravní cesty, Brno, Petr Kunc, železniční most

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V brněnských Židenicích už nebude těsno pod železničními mosty, začala jejich oprava  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.