S velkým očekáváním sledují v moravské metropoli dopravní stavbu v Žabovřské ulici, kde roste další část velkého městského okruhu, jejíž součástí je i tramvajový tunel ve skále pod Wilsonovým lesem. Dělníci mají hotovou hrubou stavbu a betonáž dna. Nyní je čeká budování chystané tramvajové trati.
S odstřelování skály v Žabovřeské ulici, kde dochází k rozšíření dvouproudové silnici na čtyřproudovou, začali stavaři loni v březnu. Letos v lednu pak hlavní investor dopravního díla, jímž Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), oznámil, že má hotovou hrubou stavbu. V současné době ohlásili stavbaři další posun v projektu.
„Betonáž dna tramvajového tunelu na stavbě I/42 Brno je hotová. V nejbližší době v něm začneme budovat tramvajovou trať, jejíž dokončení máme v plánu do konce roku,“ informovali zástupci ŘSD na twitteru, kde zveřejnili fotografie.
Součástí prací, které se uskutečnily v poslední době, bylo také vybudování východu z únikové štoly v délce padesáti metrů. Při stavbě dokončují dělníci betonáž sekundárního ostění.
Na vybudování tunelu padlo jedenáct tun trhaviny a z místa stavaři odvezli téměř dva a půl kilometru krychlového horniny. Dělníci pracují také na opěrných zdech a spodní stavbě objektu, ze kterého se bude řídit provoz tunelu a budoucí silniční galerie. Šaliny mají poprvé zavítat do tunelu na přelomu příštího roku. Po dokončení tunelu se práce přesunou na silnici, která se dočká rozšíření. Veškeré práce mají skončit do konce roku 2024. Dopravní dílo vyjde na více než 2,5 miliardy korun.
Tunel v Žabovřeské není jediným ve městě, který se buduje. Současně pokračuje stavba v Bohunicích, kde rovněž vzniká tramvajový tunel. První cestující se svezou až ke kampusu na konci letošního roku. Kvůli nové trati nakoupil městský dopravce nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 34, které dodá výrobce Škoda Transportation.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To je ale sakra obrovskej tunel. Jestli si dobře pamatuju z matematiky, tak 2,5km3 horniny znamená, že odvezli např. kvádr o stranách 1km x 1km x 2,5km. Pokud to vzali 100m vrstvu, tak to je skoro celé Brno fuč ...