Práce na stavbě Velkého městského okruhu (VMO) v brněnské Žabovřeské ulici se přehouply do druhé poloviny. Za poslední rok skončily odstřely skály v místě budování půlkilometrového tramvajového tunelu a nyní se dělníci zaměřují na jeho betonáž. Na přelomu příštího roku by měly tunelem projet první tramvaje.
V uplynulém roce prorazili dělníci v Brně 334 metrů dlouhou část tramvajového tunelu ve skále pod Wilsonovým lesem a napojili na ni přesypanou část. Náročné stavební zásahy doprovázela lehká dopravní omezení. „Práce pokračují podle harmonogramu. Letos by měla být dokončena stavba lávky pro pěší, která je jednou z investic města. Předpokládáme, že pohodlný průjezd Žabovřeskou čeká řidiče v roce 2024,“ řekla brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Práce na stavbě I/42, Brno VMO Žabovřeská I – etapa II. intenzivně pokračují i v zimě. Po roce od zahájení prací na této důležité části VMO jsme pozvali představitele města Brna a média na pravidelnou prohlídku stavby. Více????https://t.co/70RYXEM07i pic.twitter.com/98nQSHx8EI
— ŘSD Jihomoravský kraj (@RSD_JHMoravsky) January 13, 2022
Odstřelování skály v Žabovřeské ulici si vyžádalo přes jedenáct tun trhaviny a z místa bylo odvezeno téměř dva a půl kilometru krychlového horniny. Dělníci začali pracovat také na opěrných zdech a spodní stavbě objektu, ze kterého se bude řídit provoz tunelu a budoucí silniční galerie.
Momentálně pracují stavbaři na přesypané části tunelu a čištění jeho dna pro následnou betonáž. Zároveň se betonuje také v padesát metrů dlouhé únikové štole. „Tyto práce bychom měli mít hotové do jara. Letos také začneme budovat tramvajovou trať, jejíž dokončení máme v plánu do konce roku. Pokračovat budou práce na zárubních a opěrných zdech, silniční galerii, protihlukových stěnách a na inženýrských sítích,“ řekl k plánům na letošní rok ředitel Správy Brno Ředitelství silnic a dálnic České republiky David Fiala.
Druhá etapa stavby VMO Žabovřeská odstartovala v prosinci 2020. Od začátku stavby je v místě zásahů průjezdná silnice v obou směrech, což se nezmění ani letos. Tramvajová trať, která se zhruba za rok přesune do tunelu, umožní rozšíření silnice I/42 na čtyři pruhy. Stávající komunikace je pouze dvoupruhová a je podél ní vedena tramvajová trať do Bystrce. Stavba VMO Žabovřeská je součástí rozestavěného Velkého městského okruhu v Brně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.