Modernizace nástupišť brněnského hlavního nádraží je dnešním dnem kompletně u konce. Správa železnic završila opravy 5. a 6. nástupiště. Celkové náklady stavebních prací u kolejí, z nichž pravidelně odjíždějí například vlaky do Olomouce, dosáhly dvaadevadesáti milionů korun.
Obě nástupiště, která se nacházejí směrem na zastávku hromadné dopravy Nové sady, byla posledními nezrekonstruovanými venkovními částmi brněnského nádraží. Nyní získala novou betonovou dlažbu či opravené nosné konstrukce přístřešků s novou krytinou. Součástí stavebních prací na 5. a 6. nástupišti, které provázely vlakové výluky, byla výměna osvětlení i orientačního a informačního systému pro cestující.
Na rekonstrukci se pracovalo od května letošního roku. Náklady oprav, jež zajistila společnost SEŽEV-REKO, vyšly na dvaadevadesát milionů korun. „Koleje u těchto dvou nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ řekl k rekonstrukci generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Obě opravená nástupiště mají nově také prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Správa železnic a dálnic momentálně v Jihomoravském kraji investuje do neplánované opravy tratě z Břeclavi do Hodonína, která v červnu utrpěla škody při řádění tornáda. Rekonstrukce bude stát přes 350 milionů korun. Do plánů pro příští rok se propsala i elektrizace a zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna, jež by mělo být dokončeno roku 2023. Začít má také přestavba posledního úseku prvního koridoru z Lanžhota na státní hranici se Slovenskem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.