Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 24. září 2021, 13:30
Silnice v Brně jsou bohužel těmi nejnebezpečnějšími v rámci celé České republiky. Tvrdí to alespoň poslední Index bezpečnosti silnic Generali České pojišťovny za rok 2020. Pro pojišťovnu ho zpracovává Centrum dopravního výzkumu. Už několik let po sobě se Brno v této statistice krajských měst umisťuje na posledním či předposledním místě, společně s Prahou.
Index bezpečnosti silnic vychází z policejních statistik a vztahuje se k počtu obyvatel jednotlivých krajských měst. Jde ho tedy rozhodně považovat za ukazatel toho, jak bezpečné silnice v dané obci jsou.
Zlepšit situaci na brněnských silnicích se snaží i místní autoškoly. Brněnská pobočka Autoškoly NOBE nabízí budoucím řidičům, že je perfektně připraví na bezpečné řízení ve městě. Absolvování kurzu na řidičský průkaz skupiny B a trénink je prostě tou správnou cestou, jak zajistit, aby na brněnských silnicích nedocházelo k tolika nehodám.
Ne za vše však mohou samotní řidiči, cyklisté či chodci. Brnu stále chybí páteřní silnice, která by odvedla dopravu pryč z města. Je proto potřeba opravdu zkušené instruktory autoškol, aby začínající řidiče po městě naučili jezdit bezpečně. Autoškola NOBE si na to troufá a má i skvělé recenze.
„V Brně je opravdu problém řídit, chybí tam ta zásadní hlavní silnice, která by auta stáhla k sobě, jako je v Ostravě Rudná a Místecká nebo v Praze městský okruh. Do Brna k rodině proto raději jezdím vlakem či autobusem,“ svěřil se šestapadesátiletý Jiří Kovář z Ostravy.
Petr Doležel, který v Brně žije už 30 let, jeho slova potvrzuje. „Mám jedno doporučení pro všechny řidiče, a to po Brně raději nejezdit,“ pousmál se muž, který ve městě dlouhé roky pracuje jako kurýr.
„Město je zaplněné auty, doprava vázne, chodci nemohou bezpečně přecházet, je to opravdu náročné. Málokdy se stane, že se někde nezaseknete, pak jsou řidiči nervózní a dělají osudové chyby,“ reagoval muž, jehož žena s dětmi po Brně raději jezdí veřejnou dopravou.
V plánu už ale mají, že si i ona udělá řidičák a bude jízdu po Brně trénovat. „Je potřeba děti vozit do kroužků, staráme se i o nemocnou tetu,“ vysvětlil pan Doležel s tím, že slyšel od známých, že dobré zkušenosti mají s brněnskou Autoškolou NOBE.
Ostatní obyvatelé Brna upozorňují i na to, že silnice budou bezpečnější ve chvíli, kdy bude dokončen velký městský okruh. Jenže to je zatím velký problém. Kvůli soudním sporům se jeho výstavba stále oddaluje.
Po jeho dobudování se však stane tím nejdůležitějším prvkem silniční části dopravního systému města. Okruh procházející městskými částmi mimo centrum bude směrově dělenou víceproudou komunikací rychlostního typu. Umožní hlavně rychlý a plynulý přesun aut z jedné strany města na druhou a odstraní dopravní zátěž z mnoha hlavních ulic.
Řidiči si v Brně stěžují i na problematické dodržování rychlosti. Zatím totiž v Brně nikde nefunguje úsekové měření. V plánu ale je jeho zavedení v devíti lokalitách, jako jsou například ulice Vídeňská, Heršpická či tunely. Čeká se na dokončení dopravních staveb v jejich blízkosti.
Vyberte si z ceníku Autoškoly NOBE kurz podle svých časových dispozic a zavolejte jim, nebo se za nimi rovnou zastavte. V NOBE vás naučí bezpečně jezdit po Brně a zorientovat se v místní dopravě. Abyste i po tomto krásném jihomoravském městě jezdili vždy v klidu, pohodě a bezpečí!
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.