čtvrtek 23. září 2021 Berta

Na podzim vypukne modernizace železniční trati mezi Brnem a Adamovem

V říjnu vypukne dlouho očekávaná a nákladná modernizace vlakové trati mezi Brnem a Adamovem, kde z důvodů prací začne rovněž ke konci roku vlaková výluka. Správa železnic oznámila, že dodavatelem stavby bude Společnost MALADA, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 2,4 miliardy korun.

Součástí modernizace prvního koridoru na sever od Brna, který je dlouhý téměř deset kilometrů, je kompletní rekonstrukce železničního svršku a částečně i železničního spodku či výstavba nové odbočky Svitava. Změn doznají také zastávky v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou na Brněnsku. 

V rámci investiční akce Správy železnic se zrekonstruuje železniční svršek v obou kolejích mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Adamov. Do oblouků o malých poloměrech budou použity kolejnice s větší odolností proti opotřebení. Dojde k odstranění několika propadů traťové rychlosti,“ uvedla mluvčí železničářů Nela Friebová

Práce potrvají dva roky. První výrazné omezení nastane v prosinci, kdy lokalitou neprojedou osobní vlaky. Rychlíky na Prahu pojedou přes Havlíčkův Brod. 

Zastávky čeká rekonstrukce

Změn doznají také zastávky v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou na Brněnsku. Přestavba je nutná k tomu rovněž, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. Při úpravách se opraví také přístřešky pro cestující.

Stavební práce se zaměří mimo jiné na rekonstrukci technologické budovy na zastávce Bílovice nad Svitavou. Na odbočce Svitava bude vystavěna technologická budova v místě stávajícího strážního domku. Objekt na zastávce Babice nad Svitavou pak bude sloužit pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení,“ sdělila Friebová.

Stavaři musí uskutečnit také sanaci některých skalních svahů a obnovit povrchové a podpovrchové odvodnění. Téměř všechny mosty a propustky projdou přestavbou, a to včetně jednoho podchodu. U čtveřice tunelů se budou sanovat portálové části a ostění. Souběžně při pracích navíc dojde k rekonstrukci adamovské nádraží, o čemž jsme informovali zde.

Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Barbora Drozdová

Štítky Vlak, Výluka, Brno, Adamov, Železnice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.