Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Po více než třech letech jezdí šaliny v Brně až do Komárova

Velký den po brněnskou dopravu. Po více než třech letech znovu jezdí šaliny až do Komárova, kam nezajížděly kvůli přeložce tramvajové trati z Dornychu do ulice Plotní, která nově slouží výhradně městské hromadné dopravě, chodcům či cyklistům.

Náročné práce na přeložení trati začaly v roce 2017 ještě za minulého vedení města. Nyní je projekt, jenž vyšel na více než miliardu korun hotový a cestující se svezou linkou 12 až do komárovské smyčky či k autobusovému nádraží Zvonařka, v jehož bezprostřední blízkosti dosud zastávka MHD nikdy nebyla. 

Na Plotní položili dělníci nové koleje, na základě legislativních norem odděluje trať od obytných domů protihluková stěna, která odhluční bytovou zástavbu a zároveň neomezí proslunění domů. Navíc byla v celé délce jízdní dráhy v jejích jednotlivých konstrukčních vrstvách použita nejnovější technologie zabraňující šíření vibrací a hluku projíždějících tramvají. Na dvou místech plní protihlukové stěny zároveň funkci zastřešení tramvajových zastávek. Jedná se o nově vzniklé zastávky Zvonařka a Železniční,“ popsal ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Součástí slavnostního otevření bylo rovněž vypuštění retro vozu na novou trať

Dopravě se má ulevit

Na přibližně 1,4 kilometru vybudovaného úseku jsou nové zastávky s informačními panely. Vznikl také prostor pro cyklisty. V novém jsou rovněž tamější inženýrské sítě či kanalizace. Zbývá ještě dodělat dopravní značení, mobiliář či chodníky. Termín dokončení je v půlce srpna.

Důvodem k uskutečnění projektu bylo ulevit zdejší automobilové dopravě. Řidiči nově jezdí výhradně Dornychem, kde došlo k rozšíření vozovky. Právě tam se začalo s pracemi nejdříve, aby se umožnil průjezd automobilům. Následně se dělníci přesunuli do Plotní. 

Na Dornychu vznikl po přeložení tramvaje kapacitní čtyřpruh. Tato část komunikace I/41 tak bude mnohem lépe plnit funkci silnice první třídy, umožní lepší fungování automobilové a autobusové dopravy, v místě se také zlepší pohyb chodců,“ řekl  David Fiala ředitel závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic, které na stavbě města spolupodíleli.

Nová trať má podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové (ODS) umožnit rozvoj také tzv. jižního centra. Hlavní dominantou nové čtvrti má být nové vlakové nádraží. 

Vůz se rozjel, jakmile došlo na povinné formality, kterým byl například připitek či stříhání pásky

Hodnocení článku je 72 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto

Štítky Brno, Komárov, Přeložka, Plotní, Zvonařka, Dopravní podnik města Brna, Tim Hamilton, Markéta Vaňková, ODS, Ředitelství silnic a dálnic, Ústřední autobusové nádraží Zvonařka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Mojmír Herzlik

Po třech letech? Ta šalina kolem Zvonařky má zpoždění 40 let. Ti, co o tom rozhodovali jezdili vždycky služebním autem a nějaké autobusové nádraží přístupné pro lidi je nezajímalo. A to je také důvod, proč lidé nechtějí odsunuté nádraží, když to má být ještě za Zvonařkou. Základem každého nádraží je, aby bylo snadno přístupné a ne, jak ta Zvonařka, dojel jsem šalinou a pak 10 minut chodil po nesmyslných rampách a ten bus jel až z nejvzdálenějšího konce. Snad už příští cestu autobusem na jih podniknu ze Zvonařky a ne od ústředního hřbitova, jak jsem to celých 40 let musel dělat, aby mě netrefil šlak.

Čtvrtek, 1. července 2021, 09:12Odpovědět

Po více než třech letech jezdí šaliny v Brně až do Komárova  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.