Stavba velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská dospěla do další fáze, jejíž hlavním cílem bude vybudování nového tramvajového tunelu. Práce začnou už příští měsíc, kdy mají silničáři v plánu uskutečnit odstřely skály pod Wilsonovým lesem, kde vznikne tramvajový tunel.
Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), jež má klíčovou dopravní stavbu ve spolupráci s městem na starost, bude vzhledem k technologii ražby tunelu a složitosti terénu skálu rozpojovat za pomocí trhaviny.
„První odstřely jsme původně plánovaly už v březnu. Po očištění skalních svahů jsme zjistili, že je možné některá místa rozpojovat i mechanicky za využití těžké techniky, bez nutnosti odstřelování a s tím souvisejícího omezení dopravy. Díky této skutečnosti se nám daří snížit počet odstřelů i dopravních uzavírek. První odstřely skály tedy nakonec zahájíme až v dubnu,“ vysvětlil ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
S novými pracemi se změní i organizace dopravy. Od 1. dubna budou již řidiči využívat provizorní silnici na Kamenomlýnský most, na jejíž výstavbě se v současně době pracuje. Nově se vytvoří také křižovatka řízená semafory na protnutí ulic Veslařská a Kamenomlýnský most.
Podle ŘSD nelze stanovit přesný počet potřebných odstřelů. Záležet bude na situaci. „Ačkoliv samotný odstřel trvá jen několik vteřin, před jeho provedením je nutné odklonit dopravu a vyklidit komunikaci i část Wilsonova lesa. Následně ještě musíme vše z hlediska bezpečnosti znovu zkontrolovat. Celý proces tedy zabere zhruba 1 hodinu, po kterou bude nutné vždy odklonit dopravu,“ popsal Fiala.
Dostavba VMO v Žabovřeské ulici v Brně bude trvat zhruba tři roky. Výše investice činí více než dvě miliardy korun. Díky tunelu dojde k rozšíření vozovky na 4 pruhy, vnikne zastřešená galerie a hlavně zanikne úzké hrdlo, kterým denně projede čtyřicet tisíc aut.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.