Na dálnici D1 v úseku mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi na Brněnsku se o víkendu po zimní pauze vrátí dělníci. Začne tam poslední fáze modernizace. Od pondělí budou řidiči jezdit v jízdním pásu ve směru na Prahu v režimu 2+2. Další úseky budou následovat v březnu.
Kvůli přípravám na obnovení prací čeká řidiče od pátku do neděle na Brněnsku omezení. „Od pátečního večera do pondělních ranních hodin bude doprava v úseku vedena jedním jízdním pruhem v obou směrech,“ informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
V letošním roce zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů dálnice D1. „Z toho osm kilometrů u Humpolce bude hotovo hned na jaře, a to bez větších omezení pro řidiče,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Kromě úseku u Humpolce a na Brněnsku budou letos práce pokračovat i mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, mezi Koberovicemi a Humpolcem a mezi Velkým Beranovem a Měřínem. V těchto úsecích se musí řidiči připravit na omezení. „Modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou v celkové délce 161 kilometrů tím letos po devíti letech skončí. Chceme, aby bylo do října vše hotovo,“ dodal Havlíček.
Stejně jako v minulých letech zůstanou až na krátkodobé výjimky v obou směrech dva pruhy ve zúženém profilu. „Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic nasadí všechna dosud vyzkoušená opatření, která podporují jak bezpečnost řidičů, tak dělníků. V modernizovaných úsecích bude úsekové měření, jehož cílem je zklidnění a plynulost dopravy. Samozřejmostí jsou dočasná nízká svodidla, zvýrazněné dopravní značení a mobilní informační systém,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Celá modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013. Stavba spočívá v kompletním odstranění původního povrchu i podloží a vystavění nové dálnice ve stejné stopě za plného provozu, včetně všech silničních nadjezdů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.