Moravskou metropolí se budou prohánět zbrusu nové šaliny Škoda ForCity Smart 34. Cestující MHD se obousměrnými a klimatizovanými tramvajemi poprvé svezou za dva roky, kdy se očekává dodávka prvních pěti modelů. Celkem si město pořídilo až 40 vozů v hodnotě 2,4 miliardy korun.
Tramvaje Škoda ForCity Smart 34 patří k nejmodernějším svého druhu. Dopravní prostředek pojme naráz až 233 cestujících a dosahuje maximální rychlosti 70 km/h. V Brně by se měly škodovacké šaliny poprvé představit v roce 2023, a to na lince 8, která v současné době jezdí mezi Líšní a Starým Lískovcem. Koncem příštího roku se má však trať osmičky prodloužit a spoje dojet až k bohunickému kampusu.
„Nové vozy budou určeny primárně pro provoz na nové tramvajové trati k univerzitnímu kampusu, která bude zakončena úvratí a mohou na ni být nasazovány výhradně obousměrné tramvaje. Brňané tak získají nejen pohodlné spojení do této oblasti, ale také bude postupně zabezpečeno moderními vozy,“ sdělila brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Smlouva, kterou dnes uzavřel Dopravní podnik města Brna (DPMB) s dodavatelem, umožňuje dopravci nakoupit v letech 2022–2026 až 40 tramvají. Prvních pět dorazí do dvou let, další pak podle finančních možností městské společnosti. „Jedná se o obousměrná, kapacitní, klimatizovaná a plně nízkopodlažní vozidla, která budou plnit nejnovější normy a standardy z hlediska bezpečnosti,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Nově nakoupené tramvaje nahradí vozy typu KT8D5, které pocházejí z 80. a 90. let minulého století a postupně dosluhují. Zvýšeného komfortu si užijí zejména cestující, jímž cestu zpříjemní čalouněná sedadla, nerezová madla, širokoúhlé informační LCD monitory a nebo nabíjecí porty na USB. Součástí vybavení je také klimatizace.
„V porovnání se stávajícími vozidly mají tyto tramvaje příznivější podíl počtu sedících cestujících, samozřejmostí je dostatečný prostor pro kočárky a invalidní vozík,“ uvedl Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.