Autobusové nádraží u Grandu nyní prochází rekonstrukcí, na konci ní bude cestující čekat nová čekárna, prodejna jízdenek a toalety. Mimo to však město nechá provést jednu výraznou změnu, kterou velmi ocení především lidé s fyzickým hendikepem. Okolí nádraží bude totiž upraveno tak, aby bylo bezbariérové.
„Jsem rád, že se nám daří ve městě bořit bariéry, a že se tak město mění v přívětivější. Bezbariérovost usnadní přístup nejen maminkám s dětmi či vozíčkářům, ale všem návštěvníkům nádraží a zastávek,“ uvedl první náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).
Brno vyčlenilo 1,6 miliónu korun, na doplnění přestavby funkcionalistického autobusového nádraží od architekta Bohuslava Fuchse, chráněné, jako kulturní památku o úpravu chodníku podél nádraží právě kvůli snížení bariér cestujících.
„Nově zrekonstruované nádraží doplníme o unikátní 3D infopanel, který vzniká ve spolupráci se studenty brněnské VUT. Informační panel bude doplněn jak 3D modelem nádraží, tak i komunikátorem, který usnadní orientaci všem cestujícím, především pak zrakově a sluchově postiženým,“ dodal Hladík.
Na základě analýzy potřebnosti doplní Brno přepážky svých odborů o dvacet jedna indukčních smyček pro neslyšící. Dalších šest poputuje do jednacích sálů magistrátu. Celková cena pořízení těchto zařízení bude 140 tisíc.
„Chtěli jsme vyjít vstříc sluchově postiženým, kteří si často stěžují na špatnou srozumitelnost mluveného slova na přepážkách úřadu, či ve velkém sále zastupitelstva. Nově instalované smyčky jsou řešením pro sluchově postižené, kteří nosí sluchadla, nebo mají kochleární implantát. Pomůže jim tak úplně překonat akustické rušení okolí, a poskytne jim plnohodnotný poslech,“ uvedl první náměstek primátorky Petr Hladík.
Indukční smyčka je zařízení, které umožňuje plnohodnotný poslech lidem s naslouchadly, či kochleárními implantáty, především pak v místech, kde je velké akustické rušení a samotné sluchadlo není dostačující.