čtvrtek 14. listopadu 2019 Sáva

Lidé čekají na obchvat Bučovic už desítky let. ŘSD nyní nechává posuzovat vliv obchvatu na životní prostředí

Ředitelství silnic a dálnic nechává posuzovat dopady na životní prostředí u plánovaného obchvatu Bučovic, který má z města na Vyškovsku odvést tranzitní dopravu. Městem prochází frekventovaný mezinárodní tah I/50. Podle dokumentu na Informačním portálu EIA se nyní předpokládá zahájení stavby v roce 2032. Lidé tak budou čekat na stavbu více než 50 let od prvních snah o obchvat.

Podle sčítání dopravy v roce 2016 projelo Bučovice denně přes 16.000 aut včetně kamionů. Silnice spojuje dálnici D1, od které se odpojuje za Brnem, se slovenskou dálnicí D1 Povážím přes Uherské Hradiště.

Lidé už v minulosti proti přetížené dopravě demonstrovali

Doprava v Bučovicích je neúnosná už řadu let a vede přímo přes náměstí, před 13 lety se například konala demonstrace místních, kteří tah zablokovali. Lidovecký ministr dopravy Milan Šimonovský v roce 2006 hovořil o stavbě v roce 2009.

Nový plán napadly petice

Stavba už byla v minulém desetiletí skutečně poměrně blízko, dokonce bylo vydané územní rozhodnutí pro první etapu stavby. V roce 2007 však proti němu bylo vydané odvolání a pak stavbu napadli další občané i peticemi.

Původní trasa podél Litavy tak byla opuštěna a vznikla vyhledávací studie, která určila nejvhodnější trasu, která vede jižně od města a severně od obce Kloboučky.

Od současné silnice se má odpojit v Marefách a znovu se napojit ve Vícemilicích. Její délka bude 5,4 kilometru a bude se také muset překládat 1,7 kilometru železniční tratě, která spojuje Brno s Veselím nad Moravou.

Autoři | Foto ilustrační foto, MMB

Štítky bučovice, obchvat, řsd, eia, životní prostředí, posudek

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.