Do květnové kampaně Do práce na kole se letos v Brně zapojilo 3113 lidí, o 600 víc než loni a dosud nejvíce. Počet týmů vzrostl o 130 na 779, uvedl v tiskové zprávě za organizátory David Kopecký z Nadace Partnerství. Cílem kampaně je propagovat ekologicky šetrnou dopravu po městě a zároveň iniciovat vylepšování infrastruktury, kterou cyklisté v Brně považují za špatnou.
Z celkového počtu lidí letos 394 jezdilo do práce na kole ve 100 procentech případů. "Někteří také běhali, jeli na koloběžce, na skateboardu, nabruslích či jen šli pěšky. Zájem roste, proto je řada údajů rekordních," uvedla koordinátorka Magdalena Milostná.
Organizátoři do Česka také přivedli v Evropě již běžný standard Certifikovaný zaměstnavatel. Firmy totiž také soutěží o to, kdo poskytuje cyklistům nejpříznivější podmínky pro jejich každodenní dojíždění, mezi které patří přinejmenším bezpečná úschova kol, možnost převléknout se a vysprchovat. Jedním z nejprogresivnějších zaměstnavatelů je v tomto ohledu výrobce elektronových mikroskopů Thermo Fisher Scientific. Letos přidal také elektrostanici pro dobíjení elektrokol a půjčuje zaměstnancům elektrické koloběžky.
Účastníci mají také možnost zaznamenávat do aplikace své trasy a díky tomu vzniká unikátní soubor dat, který je možné využít při tvorbě cyklistické infrastruktury.
V Brně v posledních pěti letech budování infrastruktury stagnuje, současná koalice uvádí, že chce investovat ročně nejméně deset milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.