Na konci května se sešli zástupci města, městských firem, kraje a zhotovitele stavby na Dornychu, aby projednali problémy s dopravními omezeními v ulici Zvonařka. Na požadavky Brna vyšla vstříc společnost IMOS a operativně pozmění harmonogram prací tak, aby měli řidiči možnost od 17. června plynuleji projet úsekem, kde se nejčastěji tvoří kolony. Dojde proto k rozšíření počtu jízdních pruhů, takže by se provoz mohl zrychlit.
Od 17. června do konce měsíce se řidičům na Zvonařce otevřou dva jízdní pruhy ve směru do centra, a to mezi křížením s Dornychem a Plotní. V protisměru zůstane jeden. Rozšíření ve směru do centra bude začínat těsně za křížením Zvonařky a Dornychu.
Od 1. července pak bude v režimu 2+1 (dva pruhy do centra, jeden pruh z centra) zprůjezdněna také křižovatka Zvonařka – Dornych.
Na 2 pruhy se provoz na Zvonařce zúží pravděpodobně v září, ale až poté, co dojde k zprůjezdnění Dornychu, který bude sloužit jako objízdná trasa.
Soubor staveb „tramvaj Plotní“ zahrnuje mimo jiné přeložku tramvaje z Dornychu na Plotní a budování páteřní kanalizační stoky. Stavební práce začaly v loňském roce. Na investici 1,2 miliardy korun se podílí vedle města také DPMB, teplárny Brno nebo Ředitelství silnic a dálnic.