Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Koalice chce v Brně lepší a bezpečnější cesty pro cyklisty

V Brně má jít každý rok nejméně deset milionů korun do infrastruktury pro cyklisty. Cílem je umožnit lidem bezpečnější cestu z okrajových částí do centra a zvýšení bezpečnosti cyklistů i chodců v brněnských ulicích. Cyklodoprava by se také měla zohlednit při řešení velkých projektů, jako je současná oprava Zábrdovické ulice. Cíl si vytyčila brněnská koalice pod vedením ODS, napsal ČTK radní Robert Kerndl (ODS). Návrhy opatření má radním předkládat vytvořená cykloskupina.

Brno na kole u stejného stolu jako Brno autem

Cykloskupinu tvoří zástupci odborů města, organizací města a také zástupci spolků Brno na kole a Brno autem, který se dosud silně vymezoval vůči podpoře cyklodopravy ve městě a kandidoval společně s ODS. „Z našich společných předvolebních prohlášení vyplývá, že zástupci spolku nejsou žádní nesmiřitelní odpůrci cyklistů. Skupina je z mého pohledu důkazem, že se snažíme především o dialog. Přivede zástupce spolků k jednomu jednacímu stolu. To je podle mě úspěch, už si nikdo nebude muset nic vzkazovat přes sociální sítě," uvedl Kerndl.

Infrastruktura pro cyklisty v posledních letech vznikala pomalu

Do roku 2014 vedení města nijak výrazně rozvoj cyklodopravy nepodporovalo a infrastruktura se budovala poměrně pomalu. V posledních čtyřech letech se sice koalice k podpoře cyklistů hlásila a zrušila zákaz vjezdu do historického jádra, avšak nová infrastruktura vznikala ještě pomaleji než dříve.

Brno cyklisticky nepřívětivé, zatím

Podle hodnocení samotných cyklistů je k nim Brno stále nepřívětivé, vyplývá z hodnocení při každoroční kampani Do práce na kole.„Tohle chceme napravit a pro rozvoj cyklistické dopravy udělat maximum podle našich možností," uvedl Kerndl. Podle něj sice není možné prosazovat zájmy jedné skupiny lidí na úkor ostatních, ale vnímá chodce a cyklisty jako ohroženější skupiny účastníků dopravy. „Proto uděláme vše, aby se v provozu cítili co nejbezpečněji," řekl Kerndl.

Do deseti let skok ze dvou na šest procent

Současný podíl cyklodopravy činí v Brně dvě procenta a podlé plánu mobility by to mělo být v roce 2030 šest procent. K projektům, které by měly být během čtyř let trvání koalice dokončené, patří tři etapy trasy údolím Ponávky, a to v úsecích Červený Mlýn - Myslínova, Karásek - Podhájí a třída kapitána Jaroše. Dále to jsou stezka pro cyklisty i pěší z Tuřan do Dvorsk, cyklostezka Hlinky při společné rekonstrukci s Brněnskými vodovody a kanalizacemi, podjezd pod ulicí Hladíkova, cyklostezka Sokolova - Vomáčkova společně se stavbou protipovodňových opatření a cyklostezka Černovická - Kaštanová a další stavby související s celkovými velkými opravami ulic. Počítá se také s turistickou stezkou z Rakovce na Veveří.

Podíl cyklistů na dopravě ve městě postupně roste, přirozeně nejvíce od jara do podzimu. Ve městě již také fungují dvě komerční služby pro sdílení kol. Rostoucí zájem o cyklodopravu lze očekávat i s velkým rozvojem elektrokol, která usnadňují jízdu i méně fyzicky zdatným a zjednodušují jízdu do kopce. Město chce i nadále pokračovat v kampaních, které cyklodopravu podporují.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky cyklistika, Brno, rozvoj, radnice, magistrát, brno na kole, brno autem, cyklista, ODS, Robert Kerndl, koalice, cyklostezka, Brněnské vodárny a kanalizace, a.s.

Koalice chce v Brně lepší a bezpečnější cesty pro cyklisty  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.