Situaci na silnici I/43 mezi Brnem a Černou Horou mají zlepšit kolem roku 2025 tři na sebe navazující stavby. Jde o tři mimoúrovňové křižovatky, které zajistí bezpečnější a širší napojení částí Kuřimi Záhoří a Podlesí, dále na sever průmyslové zóny v Kuřimi a ještě severněji v Lipůvce napojení silnice do Blanska, vyplývá z dokumentu v Informačním portálu EIA. Stavby se plánují i proto, že dálnice či čtyřpruhová silnice R43 se bude stavět nejdříve koncem 20. let, spíše později.
Úsekem mezi koncem čtyřpruhové silnice a křižovatkou v Lipůvce projelo v roce 2016 24.000 aut denně a očekává se, že zatížení poroste. Křižovatky jsou přitom v době dopravní špičky na hranici či spíše za hranicí kapacity a vznikají nebezpečné situace, což by měly nové mimoúrovňové křižovatky vyřešit.
U Podlesí je dnes křižovatka, kde hlavní silnici přecházejí i chodci a přejíždějí cyklisté. Ti by nově měli využívat podjezd a hlavnímu tahu se zcela vyhnout. Nové napojení umožní také novou bytovou výstavu v lokalitě Kuřim-Záhoří.
Nová křižovatka u průmyslové zóny umožní především bezproblémový nájezd aut na hlavní tah stejně jako nová křižovatka v Lipůvce, kde je problém odbočit od Blanska do Brna. Stejně tak si projektanti slibují odstranění dlouhých kolon v Lipůvce ve směru na Brno.
ČTĚTE TAKÉ: ŘSD má hotovou studii pro rychlostní silnici R43. Spojí plánovanou D35 s 'Hitlerovou' starou dálnicí
Stavby se plánují i přesto, že v budoucnu by se měla začít stavět silnice čí dálnice R43, která má pojmout většinu dopravní zátěže, jež je dnes na silnici I/43. Její stavba je ale zatím velmi vzdálená a dosud není ani jisté, kudy v okolí Kuřimi povede.