Hraniční most přes Dyji na trati z Břeclavi do Vídně se stal díky soutěži European Steel Bridge Awards nejlepší evropskou ocelovou stavbou pro silniční a železniční dopravu za rok 2018. V provozu je od srpna letošního roku a vlaky po něm jezdí rychlostí 160 kilometrů za hodinu.
Zajímavostí mostu je, že nemá pilíř. Je jednopolový.Hlavní nosníky působí jako takzvaný síťovaný oblouk. Celková délka mostu činí bezmála 130 metrů, šířka je 16,9 metru, hmotnost ocelové konstrukce dosahuje 1 900 tun. Každou kolej převádí jednokolejný most – jde tedy o dvě nosné konstrukce.
Do soutěže bylo přihlášeno 35 mostních konstrukcí z 19 evropských zemí, z nichž sedmičlenná mezinárodní porota vybrala vítěze ve dvou hlavních kategoriích – Silniční a železniční mosty a Lávky pro pěší a cyklisty. Dále porota udělila dvě speciální ceny, a to za evropské kulturní dědictví a za minimální zásah do stavby. Poslední oceněnou stavbu určila veřejnost v rámci hlasování na facebooku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.