sobota 7. prosince 2019 Ambrož

Zelení v Brně navrhují místo železnice stavbu podzemní šaliny

Více než půl roku trvají jednání zástupců města Brna a Jihomoravského kraje s ministerstvem dopravy o možné výstavbě železničního diametru. Jediným výsledkem je zatím zamítavé stanovisko ministra dopravy Dana Ťoka (ANO), který v minulých týdnech předložil vládě návrh nového nádraží bez slibované podmínky vybudování podzemní železnice. Brněnští Zelení přišli s novým návrhem řešení - místo železničního tramvajový diametr.

Navrhovaný kratší, zhruba tříkilometrový úsek mezi ulicemi Nádražní a Šumavská by podle Zlených vyšel výrazně levněji  než 16 kilometrů dlouhá trasa s 6,6 kilometru dlouhými železničními tunely. „Tramvajový diametr je v souladu s územním plánem a úsek mezi Nádražní a Šumavskou by mohl být postaven do deseti let. Jeho přípravu bude mít navíc plně v rukou město Brno,“ prohlásil náměstek primátora pro rozvoj Martin Ander, 

Kapacita šalin nestačí, nové spoje však přidat nelze, říkají Zelení

Kapacita tramvajové dopravy v centru nedostačuje, ale přidat další tramvajové spoje není podle Zelených prakticky možné, protože by to přineslo kolaps některých křižovatek na malém městském okruhu. Ani v rámci dopravního uzlu na ulici Nádražní již nelze přidat na povrchu žádná další nástupiště.

„Za této situace si město nemůže dovolit dále jen vyčkávat na výsledek jednání se státem o železničním diametru. Řešení navrhované Zelenými je oproti tomu proveditelné relativně rychle," uvádí strana v tiskové zprávě.

Podzemní šalina by zvládla trasu Nádražní - Šumavská za šest minut

Podle návrhu Zelených by mohly tramvaje od Komárova a jižního centra během 6 minut se zastávkami ve 4 stanicích projet podzemním úsekem dráhy až k výškovým budovám na Šumavské. Odtud by pokračovaly do Králova Pole, Žabovřesk a Bystrce. Diametr by tak výrazně zrychlil cestování centrem města a propojil vytížené dopravní uzly na Nádražní, České, Konečného náměstí a Šumavské, kde se plánuje výstavba kapacitního záchytného parkoviště P+R.

Právě napojení rychlé tramvaje na velkokapacitní záchytné parkoviště P+R je klíčové pro to, abychom řidičům mohli nabídnout seriózní a plnohodnotnou alternativu dopravy do centra města. Ulevíme tak ulicím od každodenních kolon. Dnes kvůli přetížené MHD není tato nabídka dostatečně atraktivní,“ dodala kandidátka na primátorku města Brna za Zelené Jasna Flamiková.

Štítky severojižní diametr, podzemní dráha, vlak, trasy, tramvajový diametr, zelení, návrh

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.