Na brněnském dolním nádraží od začátku června pracují dělníci, aby bylo připravené na velkou výluku hlavního nádraží. Na hlavním nádraží se totiž v létě začnou opravovat historické mosty přes Hybešovu a Křídlovickou ulici, bude tedy omezený vjezd od Jihlavy, Břeclavi a Moravského Krumlova. Příští rok bude dolní nádraží navíc sloužit i při výluce, kdy se bude na hlavním nádraží dělat nové zabezpečovací zařízení.
„Aktuálně se na dolním nádraží rekonstruuje železniční svršek, výhybky a trakční vedení. Postupně se připravuje stavba podchodu," řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Zatímco v minulosti při výlukách sloužilo na dolním nádraží pouze jedno nástupiště s jednou nástupní hranou, nyní mají být k dispozici dvě nástupiště se třemi hranami, což znamená, že zde budou moct naráz zastavit pro cestující až tři vlaky.
První výluka se letos na hlavním nádraží dotkne 5. a 6. nástupiště právě kvůli rekonstrukci mostů. Na tato nástupiště chodí cestující převážně do vlaků ve směru na Jihlavu a Moravský Krumlov.
Podle SŽDC by měla výluka začít 16. července. Práce vyjdou na stovky milionů korun a jsou nutné kvůli tomu, že se do hlavního nádraží desetiletí příliš neinvestovalo a dělaly se pouze nejnutnější udržovací práce.
Nyní je nádraží v takovém stavu, že bez dalších velkých oprav by přestalo být schopné provozu. Nové nádraží na místě dolního nádraží by se podle optimistických předpokladů mohlo začít stavět nejdříve v roce 2021 a nebude hotové dříve než koncem třetí dekády.
Aktuálně polohu kilometr na jih od současného nádraží schválila centrální komise ministerstva dopravy a ve druhé půli června by mělo toto stanovisko potvrdit i vláda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.