Chátrající most přes Vodní dílo Nové Mlýny na silnici I/52, klíčové spojnici z Brna do Vídně, bude proti předchozím plánům sloužit nákladní dopravě i nadále, ale od soboty se přes něj bude jezdit kyvadlově.
ŘSD v dubnu oznámilo, že most uzavře kvůli špatnému stavu, nejprve pro kamiony, později pro veškerou dopravu.Tento plán se nyní změnil.„Udělali jsme statické přepočty a vyhodnotili, že pokud se nebudou kamiony potkávat současně v jednom poli, tak provoz můžeme zachovat. Kamiony svedeme doprostřed mostu," řekl idnes.cz ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Na mostě vznikne jeden pruh široký čtyři a půl metru, po němž se bude jezdit rychlostí nanejvýš 40 kilometrů v hodině. Vozidla musejí zachovat rozestupy minimálně 25 metrů, takže na každém poli mostu bude nanejvýš jedno vozidlo. Opatření by mělo platit rok, během nějž se silničáři chystají zároveň s omezením dopravy most opravovat.
Uzavírka, která se původně plánovala, by zatížila Břeclav i Znojmo.„Znojmo ani Břeclav nemají plnohodnotný obchvat a jsem rád, že jsme našli řešení, které je nezatíží. Doufám, že řidiči, kteří budou trochu víc uvažovat, zůstanou na D2 a nebudou sjíždět z dálnice. Žádná oficiální objízdná trasa mostu nebude," řekl webu ministr dopravy Dan Ťok (ANO).
Most je z roku 1979 a měří 120 metrů. Demolice a stavba nového bude stát zhruba 100 milionů korun. Silničáři již vypsali soutěž na projektanta a očekávají, že stavební povolení dostanou do konce roku a příští rok budou stavět. Nový most pak unese i plánovanou cyklostezku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.