Stavba nové plavební komory na Baťově kanále u Sudoměřic je po roce téměř z poloviny hotová. Dokončena je železobetonová konstrukce, první most i úpravy koryta říčky Radějovky. Na den otevřené stavby dorazily stovky lidí. Komora umožní lodím plout až do Hodonína.
Stavba nové plavební komory na Baťově kanále u Sudoměřic na Hodonínsku je po roce téměř v polovině. Prakticky hotová je železobetonová konstrukce komory i jezu, dokončený je první hospodářský most a jsou vidět úpravy koryta říčky Radějovky, která tvoří spojnici s Moravou, řekl mluvčí Ředitelství vodních cest ČR Jan Bukovský. Dnes se uskutečnil den otevřené stavby, přišly se podívat stovky lidí. Nová plavební komora umožní proplouvat výletním lodi až do Hodonína.
Díky stavbě za 340 milionů korun se prodlouží splavnost Baťova kanálu o sedm kilometrů na jih, dnes je konečná v přístavu u slovenské Skalice. Stavba bude hotová příští rok na podzim, první lodě mají doplout do Hodonína na začátku plavební sezony v roce 2026. V současnosti lze splouvat 53 kilometrů mezi Otrokovicemi a Skalicí. Do konce tohoto desetiletí se má prodloužit i severní část, a to až do Kroměříže díky plavební komoře Bělov.
Neděle, 9. července 2023, 13:00
Velká očekávání turistů na jižní Moravě se po několika letech promění v realitu. Oblíbená atrakce Baťův kanál dostane novou plavební komoru, která cestu protáhne o sedm kilometrů do Hodonína. Z Otrokovic do okresního města proplují po řece Moravě...
Podle zástupce stavební firmy Tomáše Hrabiny jsou betonáže plavební komory a jezu v závěrečné fázi. „Nyní nás čeká betonáž mostovky spodního hospodářského mostu, osazování dalších technologií jezu a plavební komory a pokračujeme s úpravami koryta Radějovky tak, aby po něm mohly v budoucnu plout lodě stejně jako po jiných částech Baťova kanálu,“ popsal Hrabina.
V září a říjnu by se měla montovat technologie a zejména vlastní hradicí konstrukce a vrata. „Plavební komora je tvořena šesti dilatačními celky. Nejsložitější byla poslední část prací, kdy jsme betonovali dno horního ohlaví s plnicími kanály. Dolní ohlaví je tvořeno trojnásobným množstvím betonu, aby do něj bylo možné zakotvit dolní a protipovodňová vrata,“ řekl Hrabina. Po dobu stavby jsou uzavřené některé pěší trasy a cyklostezky v okolí, které budou znovu průchozí a průjezdné po jejím dokončení.
Úterý, 23. dubna 2024, 21:00
Práce na stavbě nové plavební komory Sudoměřice/Rohatec na Baťově kanále poblíž skalického přístavu pokračují tak, že bude možné 1. května zahájit plavební sezonu. Aby mohla stavba pokračovat a v kanále byla potřebná hladina vody, přehradili...
Letos na podzim začnou práce na vytvoření biokoridoru. Vznikne nápustný objekt z Baťova kanálu a zahradníci začnou s výsadbou zeleně. Po dokončení se zvýší ekologická stabilita území a očekává se zvýšení biodiverzity díky tomu, že nové biotopy budou kvalitnější než dosavadní a rybí přechod také vyřeší dosavadní migrační neprostupnost Radějovky. Ta bude nově meandrovat, dosud tvořila přímku v krajině.
Na tuto stavbu v budoucnu naváže v Hodoníně stavba přístavu pro 80 lodí se servisním zázemím. "Po covidu se návštěvnost Baťova kanálu blíží 100.000 lidí za sezonu, takže se snažíme tento počet rozprostřít na co nejdelší tok a vylepšovat zázemí," řekl ředitel ŘVC Lubomír Fojtů. První úpravy pro zlepšení turistického ruchu začaly v 90. letech, od té doby se na Baťově kanále udělaly práce za stovky milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.